سرور مجازی
فضای مجازی

قوانین جدیدی برای رفع مشکل زباله‌های فضایی نیاز است

رگولاتور‌های آمریکا می‌گویند که زمان مدرن سازی مبارزه با زباله‌های فضایی فرا رسیده است.

بر اساس گزارش اسپیس، کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) متعهد شده است که قوانینی را که فقط دو سال پیش برای رسیدگی به زباله‌های فضایی وضع کرده بود، با تمرکز جدید بر خطرات ساخت و مونتاژ در فضا به روز کند.

جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC در بیانیه‌ای گفت: «ما معتقدیم عصر جدید فضایی به قوانین جدیدی نیاز دارد.» او افزود که مقررات موجود برای زمانی طراحی شده اند که رفتن به فضا به طور نجومی گران و محدود به ابرقدرت‌های سیاسی بود. روزن وورسل خاطرنشان کرد که در دهه ۱۹۵۰، زمانی که اکتشافات فضایی برای اولین بار آغاز شد، ایجاد ابرصورت فلکی و ماهواره‌ها با سرمایه جمعی امکان پذیر نبودند.

گفته می‌شود که این به‌روزرسانی برای قانونی که در سال ۲۰۲۰ اعلام شد، جامع‌ترین بازنگری در قوانین زباله‌های فضایی در بیش از ۱۵ سال گذشته است که شامل مقررات برای متقاضیان ماهواره، دفع ایمن و خطر تلفات احتمالی و اقدامات دیگر است.

زباله فضایی

زباله‌های فضایی در ماه‌های اخیر در بسیاری از پوشش‌های خبری، به ویژه در رابطه با آزمایش ضد ماهواره روسی در نوامبر ۲۰۲۱ که توده‌ای از زباله‌های جدید ایجاد کرد، مطرح شده است.

در همین حال، اسپیس ایکس به دلیل خطر زباله‌های مداری به وسیله صورت فلکی استارلینک که به سرعت در حال رشد است مورد انتقاد قرار گرفته است. اگرچه این شرکت معتقد است که ماهواره هایش می‌توانند به طور مستقل برای جلوگیری از برخورد مانور دهند.


بیشتر بخوانید

  • اهداف بعدی تلسکوپ جیمز وب شگفت انگیز خواهد بود

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا