سرور مجازی
فضای مجازی

روسیه و پاکستان به زودی ساخت خط لوله گاز را آغاز می‌کنند

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شفقت علی خان، سفیر پاکستان در روسیه در مصاحبه با ریا نووستی اعلام کرد که انتظار می‌رود در آینده نزدیک پس از چندین دور مذاکره فنی، پروژه ساخت خط لوله گاز «جریان پاکستان» آغاز شود.

وی گفت: پس از سال‌ها مذاکره، (مسکو و اسلام آباد) سرانجام توافقنامه‌ای را امضا کردند و از آن زمان تا کنون پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است: ما چندین دور مشاوره فنی از جمله مسائل مالی را انجام داده ایم.

این سفیر افزود: به محض اینکه جزئیات نهایی مورد توافق قرار گیرد، ما انتظار شروع ساخت و ساز را داریم. من فکر می‌کنم این موضوع تأثیر قابل توجهی بر سرمایه‌گذاری‌های آینده (در پاکستان) خواهد داشت… من نمی‌توانم جزئیات را فاش کنم… ما بسیار خوش بین هستیم.

روسیه و پاکستان توافق ساخت خط لوله گاز امضا کردنداتحادیه اروپا شرکت روسی را از دسترسی انحصاری به خط لوله خود محروم کرد

اواخر ماه مه، این دو کشور قرارداد ساخت یک خط لوله اصلی گاز را که بندر کراچی و شهر بندری گوادر را در جنوب پاکستان به نیروگاه‌ها و قطب‌های صنعتی در شمال این کشور متصل می‌کند، امضا کردند.

انتظار می‌رود این خط لوله موسوم به «جریان پاکستان» با طول بیش از 683 مایل (1100 کیلومتر) دارای ظرفیت انتقال 12.4 میلیارد مترمکعب گاز در سال باشد.

بر اساس مفاد این توافقنامه، پاکستان 74 درصد از سهام اپراتور این خط لوله را در اختیار دارد و روسیه 26 درصد باقیمانده را در اختیار دارد. قرارداد اولیه برای ساخت خط لوله در سال 2015 منعقد شد.

پیش بینی می‌شود این پروژه پس از اوایل دهه 1970، زمانی که اتحاد جماهیر شوروی مجتمع صنعتی کارخانه‌های فولاد پاکستان را در بندر قاسم در نزدیکی کراچی ساخت، به بزرگترین قرارداد زیرساختی بین دو ملت تبدیل شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا