سرور مجازی
فضای مجازی

بدهی کشورهای فقیر جهان به 860 میلیارد دلار رسید

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، بانک جهانی روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که بدهی کشورهای کم درآمد 12 درصد افزایش یافته و به رکورد 860 میلیارد دلار رسیده چرا که همه گیری کرونا فشار مالی این کشورها را تشدید کرده است.

این مؤسسه جهانی همچنین تأکید کرد که دولت ها در سراسر جهان برای کاهش تاثیر اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا، با بسته های محرک مالی واکنش نشان دادند اما این اقدامات همچنین باعث افزایش بار بدهی بر دوش برخی از فقیرترین کشورهای جهان شد.

دیوید مالپاس، رئیس گروه بانک جهانی گفت: در رابطه با مشکل بدهی ما به یک رویکرد جامع از جمله کاهش بدهی، بازسازی سریعتر و افزایش شفافیت نیاز داریم.

وی افزود: سطوح بدهی پایدار برای بهبود اقتصاد و کاهش فقر (در جهان) حیاتی است.

طبق گزارش سال گذشته بانک جهانی، خسارت ناشی از همه گیری کرونا و بیماری کووید-19 که بدترین رکود اقتصادی را از زمان رکود بزرگ 1930 ایجاد کرد، در کشورهای با درآمد متوسط و فقیر بیشتر بوده است و دستاوردهای کاهش سطوح فقر را در دو دهه گذشته معکوس کرده است.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل ماه گذشته اعلام کرد که حمایت مجدد بین المللی از کشورهای در حال توسعه که با بحران "یک دهه از دست رفته" روبرو هستند در شرایطی که اقتصاد جهانی ناهموار است، ضروری است.

به گفته بانک جهانی، حتی قبل از همه گیری، بسیاری از کشورهای کم درآمد و متوسط آسیب پذیر بودند و رشد اقتصادی کند و بدهی های عمومی و خارجی آنها بسیار بالا بود.

بر اساس این گزارش، مجموع بدهی خارجی کشورهای کم درآمد و متوسط در سال 2020 5.3 درصد افزایش یافت و به 8.7 تریلیون دلار رسید.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا