سرور مجازی
فضای مجازی

یک دنباله‌دار به خورشید برخورد کرد+ ویدئو

به گزارش سایت interestingengineering، یک شنبه گذشته، یک دنباله دار به دلیل نیروی گرانشی شدید خورشید نتوانست مقاومت کند و به آن برخورد کرد.

تونی فیلیپس، ستاره شناس نوشت: ” این دنباله دار قطعه‌ای از یک دنباله دار غول پیکر است که قرن‌ها پیش نابود شد”.  انبوهی از این قطعات به دور خورشید می‌چرخند و هر روز حداقل یکی از دنباله دار‌ها به آن نزدیک و در اثر گرانش زیاد متلاشی می‌شوند.

براساس گزارش‌ها اجسام کوچک منظومه شمسی که با عبور از نزدیکی خورشید شروع به گرم شدن و انتشار گاز می‌کنند، دنباله دار نامیده می‌شوند. اندازه دنباله دار‌ها از چند صد متر تا ده‌ها کیلومتر متغیر است. این اجرام آسمانی قطرشان کمتر از چند متر است، و برای دیدن خیلی کوچک هستند، اما گاهی اوقات یک قطعه بزرگ از آن‌ها باعث حیر ستاره شناسان می‌شوند.

برخورد یک دنباله دار به خورشید

به گفته ناسا، دنباله دار‌ها گلوله‌های برفی کیهانی از گازها، سنگ و غبار یخ زده هستند که به دور خورشید می‌چرخند. وقتی یخ می‌زنند، به اندازه یک شهر کوچک هستند. وقتی مدار یک دنباله دار آن را به خورشید نزدیک می‌کند، گرم می‌شود و فواره می‌کند. گرد و غبار و گاز‌ها به یک سر درخشان غول پیکر بزرگتر از اکثر سیارات تبدیل می‌شوند. غبار و گاز‌ها دنباله‌ای را تشکیل می‌دهند که میلیون‌ها مایل از خورشید فاصله دارد. احتمالاً میلیارد‌ها دنباله دار در کمربند کویپر و حتی ابر اورت دورتر به دور خورشید ما می‌چرخند. 

کد ویدیو


بیشتر بخوانید

  • بارش شهابی اتا آکوارید از ساعات آینده قابل مشاهده می شود

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا