سرور مجازی
zoomit

شیائومی در ویدیویی از پیشرفت‌های فناوری خودرانش پرده‌برداری کرد

شیائومی که قبلا اعلام کرده بود اولین خودروی اختصاصی خود را در فصل اول ۲۰۲۴ به تولید انبوه می‌رساند، ساعاتی پیش ویدیوی جدیدی منتشر کرد تا از توانایی‌های سیستم خودرانش پرده‌برداری کند. در ویدیویی که شیائومی منتشر کرده، خودروی این شرکت چینی بدون مشکل در خیابان رانندگی می‌کند.

آن‌طور که از گوشه و کنار شنیده‌ایم، شیائومی روی یک خودروی برقی با امکانات کامل رفاهی کار می‌کند تا آن را به‌عنوان رقیب خودروهای تسلا جلوه دهد.

اواسط تیرماه امسال تصویر منتسب به خودروی برقی شیائومی که ظاهراً در حال گذراندن مراحل آزمایشی در خیابان بود فاش شد. در آن تصویر خودرویی مشابه BYD Han دیدیم که روی سقفش از حسگر لایدار استفاده شده بود. فعلا از طراحی نهایی خودروی برقی شیائومی پرده‌برداری نشده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • خودرو برقی شیائومی با سنسور بزرگ لایدار در خیابان رؤیت شد
  • شیائومی رسما اعلام کرد که وارد صنعت خودروی الکتریکی می‌شود

درحالی‌که ویدیوی جدید سیستم خودران شیائومی به وضوح نشان می‌دهد با سیستمی پیشرفته طرف هستیم،‌ کارشناسان می‌گویند بعید است شرکت چینی بتواند تا دو سال دیگر خودرویی کاملاً خودران بسازد. حسگر لایدار که روی سقف می‌بینیم برای دستیابی به فناوری خودران ضروری است. خودرو به‌لطف حسگر لایدار به‌طور دقیق محیط اطراف را اسکن می‌کند تا بدون نیاز به دخالت انسان به حرکت دربیاید.

شیائومی میلیاردها دلار بودجه برای پروژه‌ی خودروی خودران در نظر گرفته است. شایعه‌ها می‌گویند تیم خودروی شیائومی اکنون صدها نفر کارمند فعال دارد. شیائومی در آینده‌ای نه‌چندان دور کارخانه‌ای با ظرفیت تولید سالانه‌ی ۳۰۰ هزار خودرو احداث می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا