سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

رایگان ماندن ترافیک شاد در هاله‌ای از ابهام؛ وعده وزیر ارتباطات برای تامین منابع

وزیر ارتباطات با حضور در نشست بررسی وضعیت شاد، آن را تجربه مثبتی برای کاربران دانست و اعلام کرد در تلاشیم تا امسال نیز استفاده از شاد رایگان باشد اما تحقق آن وابسته به تامین منابع است. او همچنین با اشاره به اهمیت ایجاد فضایی امن و سالم برای کودکان و نوجوانان، از لزوم اجرای طرح صیانت از کودکان سخن گفت. با این حساب، اکنون مشخص نیست در سال تحصیلی جدید نیز ترافیک شاد رایگان باقی خواهد ماند یا خیر.

در جلسه بررسی وضعیت شاد که با حضور «عیسی‌زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «مسعود همدانلو» قائم مقام رگولاتوری، «علیرضا کاظمی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش و «مهدی اخوان بهابادی»، مدیرعامل همراه اول و نمایندگان این سازمان‌ها برگزار شد؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که تاکنون سابقه نداشته که حدود دو میلیون و ۵۰۰ نفر به صورت هم‌زمان از محتوای چند رسانه‌ای یک پلتفرم داخلی استفاده کنند؛ گفت: «باید با توسعه شبکه شاد، تجربه مثبتی برای کاربران ایجاد کنیم تا هیچ کاربری از این شبکه ناراضی نباشد.»

زارع‌پور با بیان این که تلاش ما این است که امسال نیز استفاده از شاد را رایگان کنیم، تحقق این موضوع را وابسته به تامین منابع دانست که بایستی سازوکار آن مشخص باشد.

او همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد فضایی امن و سالم برای کودکان و نوجوانان، تحقق این موضوع را با اجرای طرح صیانت از کودکان در فضای مجازی ممکن دانست و برای اجرایی شدن این طرح تشکیل کارگروهی متشکل از معاونان وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش را پیشنهاد کرد.

زارع‌پور اقدامات دوره قبلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه دسترسی روستا‌ها به اینترنت پرسرعت را حرکتی جهادی دانست و گفت: «در حوزه هوشمندسازی مدارس نیز اولویت ما توسعه زیرساخت‌ها و افزایش پهنای باند است، البته باید منابع آن در بودجه سال آینده مشخص شود.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه راه‌اندازی شبکه شاد و آموزش مجازی، یکی از دستاورد‌های کشور در دوران کرونا است، اظهار داشت: «رایگان بودن شبکه شاد اصل مهمی در این حوزه است که با اجرایی نشدن آن، ممکن است دانش‌آموزان مناطق محروم کشور، آموزش مجازی را از دست بدهند.»

رئیس جمهور نیز پیش‌تر، شاد را مکمل آموزش حضوری دانسته بود که بایستی همچنان وجود داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا