سرور مجازی
zoomit

خط‌و‌نشان چینی‌ها برای ایلان ماسک؛ شیائومی از رقیب ربات انسان نمای تسلا رونمایی کرد

یک سال پس از رونمایی اولیه‌ی ربات انسان‌نمای تسلا یعنی Tesla Bot،‌ چینی‌ها نیز وارد این حوزه شده‌اند تا رقابت را از همین حالا آغاز کنند. شیائومی عصر امروز به وقت تهران رویدادی آنلاین برگزار کرد تا از جدیدترین محصولات خود در بازار موبایل و هدفون پرده‌برداری کند. در بخش‌های انتهایی مراسم به‌شکلی غیرمنتظره اولین ربات انسان‌نمای شیائومی روی صحنه حاضر شد.

سایبروان (Xiaomi CyberOne) دومین محصول رباتیک شیائومی محسوب می‌شود و یک سال پس از رونمایی ربات سگ‌نمای این شرکت یعنی سایبرداگ معرفی شده است. ربات سایبرداگ در رویداد پاییزه‌ی ۲۰۲۱ به نمایش درآمده بود.

شیائومی می‌گوید سایبروان هنوز ربات کاملی نیست و مهندسان این شرکت همچنان در حال کار روی بیشتر بخش‌های آن هستند. شرکت چینی می‌گوید مدل‌های تکامل‌یافته‌ی این ربات در آینده نه‌تنها هوش هیجانی بالایی خواهند داشت بلکه احساسات انسانی را نیز درک خواهند کرد.

نسل اول سایبروان که روی صحنه‌ی مراسم حاضر شد،‌ ظاهراً در راه رفتن مشکل داشت. بااین‌حال شیائومی در تلاش است راه رفتن این ربات را بهتر کند.

شیائومی می‌گوید سایبروان نتیجه‌ی ترکیب مهندسی مکاترونیک و هوش مصنوعی است و توسط واحد تجاری اختصاصی این شرکت در حوزه‌ی رباتیک یعنی Xiaomi Robot Labs ساخته شده. شیائومی می‌گوید مقدار قابل‌توجهی از منابع و نیروی انسانی خود را به تولید نسل اول سایبروان اختصاص داده است.

ساخت هر نوع ربات پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، بااین‌حال اگر رباتی که شرکت‌ها می‌سازند انسان‌نما باشد شرایط بسیار دشوارتر می‌شود. رونمایی ربات سایبروان اتفاق بزرگی در تاریخ شیائومی است. این شرکت که پیش‌تر توانایی‌های خود را با سایبرداگ نشان داده بود، به وضوح ثابت کرده که مهندسانی خلاق دارد.

سایبروان احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین ربات‌های انسان‌نمای ساخته‌شده تاکنون محسوب می‌شود. این ربات ۱۷۷ سانتی‌متر قد دارد و وزنش کمی بیشتر از ۵۲ کیلوگرم است. با این قد و وزن، ربات شیائومی تا حد زیادی مثل انسانی معمولی است. شیائومی می‌گوید سایبروان به سؤالات به‌صورت بلادرنگ پاسخ می‌دهد و می‌تواند اشیاء کوچک تا وزن حداکثر ۱٫۵ کیلوگرم را با یک دست حمل کند. مهندسان شیائومی برای اطمینان از حفظ تعادل ربات و تحرک‌پذیری آن مجبور شده‌اند در نسل اول سایبروان وزن را تا حد زیادی محدود نگه دارند. برای نمونه موتوری که برای حرکت دادن اندام‌های ربات مورد استفاده قرار می‌گیرد تنها ۵۰۰ گرم وزن دارد.

این مقاله در حال به‌روزرسانی است…

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا