سرور مجازی
zoomit

مایکروسافت، سونی را به جلوگیری از انتشار بازی‌ها در گیم پس متهم کرد

مایکروسافت ادعا می‌کند که سونی دستمزدی تحت عنوان «حقوق مسدود کردن» به توسعه‌دهندگان پرداخت می‌کند که درواقع قراردادی است که طی آن توسعه‌دهنده در ازای دریافت پول، موافقت می‌کند که محتوای خود را در سرویس اشتراک ایکس‌باکس Game Pass قرار ندهد.

ایکس‌باکس به‌عنوان بخشی از سندی که برای توجیه خرید اکتیویژن بلیزارد به شورای اقتصادی برزیل (CADE) ارسال شد، ادعا کرد که سونی به‌طور فعالانه تلاش می‌کند با جلوگیری از نمایش محتوا در Game Pass، مانع رشد این سرویس شود.

این نظرات درواقع بخشی از پاسخ مایکروسافت به ادعاهایی است که سونی به CADE ارائه کرده است. شرکت ژاپنی اعلام کرده بود اینکه مایکروسافت Call of Duty را تصاحب کند، اقدامی ضدرقابتی است.

با توجه به اینکه استراتژی‌های سونی در راستای تقویت حضور در صنعت بازی‌ها بوده و این شرکت در توزیع بازی‌های دیجیتال پیشرو است، نگرانی‌های آن درمورد انحصار احتمالی محتوای اکتیویژن کمی غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد. این موضوع ترس از یک مدل کسب‌وکار نوآورانه را آشکار می‌کند که محتوای با کیفیت بالا را با هزینه‌ای کم به دراختیار گیمرها قرار می‌دهد و شرکتی را تهدید می‌کند که طی سال‌های گذشته، از استراتژی دستگاه‌محور و متمرکز بر انحصار بهره گرفته است. مایکروسافت می‌گوید:

درواقع توانایی ما برای ادامه‌ی روند گسترش Game Pass باعث شده است تا سونی تلاش کند مانع چنین رشدی شود. شرکت ژاپنی برای جلوگیری از اضافه شدن محتوای جدید به سرویس بازی اشتراکی ایکس‌باکس، به توسعه‌دهندگان دستمزدی تحت عنوان «حقوق مسدود کردن» پرداخت می‌کند.

پلی استیشن و ایکس باکس

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت Azure در حوزه خدمات ابری با موتور بازی‌سازی یونیتی همکاری می‌کند
  • سونی: مایکروسافت با خرید Call of Duty در انتخاب کنسول روی کاربران تأثیر خواهد گذاشت

چنین معاملاتی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، رایج بوده‌اند. در اسنادی که مایکروسافت به‌عنوان بخشی از شکایت خود علیه سونی از آن‌ها استفاده کرده، به مسدود کردن برخی بازی‌ها ازطرف پلی‌استیشن در سال گذشته اشاره شده است؛ این اسناد مربوط به شکایت Epic علیه اپل بودند. غول فناوری مستقر در ردموند در بخش دیگری از این سند ادعا می‌کند که سونی نمی‌خواهد خدمات اشتراکی خود را در بازار توزیع دیجیتال بازی‌های کنسول به‌خطر بیندازد و استدلال می‌کند که طرف ژاپنی با معرفی مدل‌های جدید درآمدزایی که می‌توانند استراتژی‌های آن‌ را به‌چالش بکشند، مخالف است.

CADE ماه گذشته از چند شرکت درمورد معامله خرید بلیزارد، نظرخواهی کرد که ازجمله می‌توان به Bandai Namco، یوبی‌سافت و سونی اشاره کرد. از بین این شرکت‌ها، فقط غول فناوری ژاپنی بود که اعلام کرد این خرید می‌تواند در انتخاب کنسول، روی خریداران تأثیر داشته باشد زیرا بلیزارد اکنون عناوین محبوبی مثل Call of Duty را دراختیار دارد که رقیب شایسته‌ای درسطح آن دردسترس نیست.

فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی و سرگرمی مایکروسافت در ماه ژانویه تأیید کرد که درصورت نهایی‌ شدن خرید اکتیویژن بلیزارد، بازی Call of Duty همچنان برای پلتفرم پلی‌استیشن دردسترس خواهد بود؛ بااین‌حال، مدتی بعد اعلام شد که بلیزارد به‌صورت قراردادی متعهد شده است که کاربران پلی‌استیشن فقط می‌توانند به سه نسخه از این بازی ازجمله Modern Warfare 2 دسترسی داشته باشند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا