سرور مجازی
فضای مجازی

شکست فیس بوک در مقابله با سخنان تنفرآمیز

مقابله با سخنان تنفرآمیز در فیس بوک ظاهرا هنوز جای پیشرفت دارد. همانطور که واشنگتن پست توضیح می‌دهد، ناظر غیرانتفاعی پروژه شفافیت فناوری (TTP) مطالعه‌ای را منتشر کرده است که نشان می‌دهد گروه‌های برتری طلب سفیدپوست، همچنان در شبکه‌های اجتماعی حضور چشمگیری دارند.

بیش از ۸۰ مورد از این سازمان‌های نژادپرستانه در فیس بوک حضور دارند که این شرکت، قبلا برخی از آن‌ها را “سازمان‌های خطرناک” نامیده است و معمولا آن‌ها را ممنوع می‌کند. محققان ۱۱۹ صفحه و ۲۰ گروه را یافتند، از جمله ۲۴ صفحه که فیس بوک زمانی که کاربران گروه‌های برتری طلب سفیدپوست را با عنوان‌های مختلف فهرست می‌کردند، به صورت خودکار تولید می‌شدند.

ایراد دیگر فیس‌بوک این است که پیشنهادها، بازدیدکنندگان را به سایر صفحات نفرت پراکنی هدایت می‌کرد و تاکتیک فیس‌ بوک برای هدایت کاربران به گروه‌های حامی مدارا، تنها برای ۱۴ درصد از ۲۲۶ جستجو مؤثر بود.

فیس بوک

متا در بیانیه‌ای، گفت که “فورا” شروع به حذف تبلیغات از جستجو‌های مرتبط با گروه‌های ممنوعه کرده است. همچنین گفت که مشکل تعداد کمی از صفحات تولید شده به طور خودکار، را برطرف می‌کند.

لیبی همفیل، دانشیار دانشگاه میشیگان، به روزنامه پست گفت که گروه‌های نفرت پراکن، به طور فزاینده‌ای از چگونگی طفره رفتن از محدودیت‌های محتوا آگاه هستند.


بیشتر بخوانید

  • شناسایی بدافزار‌های سال ۲۰۲۱ رکورد زد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا