سرور مجازی
zoomit

موتورولا ایکس 30 پرو، اولین گوشی دنیا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، رونمایی شد

موتورولا افزون‌بر گوشی تاشدنی ریزر ۲۰۲۲ از دستگاه دیگری رونمایی کرده که ویژگی شاخصی دارد: موتورولا ایکس ۳۰ پرو اولین گوشی هوشمند دنیا با دوربین مجهز به حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی است. این گوشی پردازنده‌ی پرقدرتی دارد و از فناوری شارژ فوق سریع استفاده می‌کند.

آن‌طور که Android Authority می‌نویسد، گوشی پرچم‌دار جدید موتورولا مجهز به حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ۱/۱٫۲۲ اینچی ISOCELL HP1 سامسونگ است که سال گذشته‌ی میلادی معرفی شد. این حسگر از پیکسل‌هایی به ابعاد ۰٫۶۴ میکرون استفاده می‌کند و مجهز به فناوری ترکیب پیکسل‌ها است که سامسونگ آن را ChameleonCell می‌نامد. به‌لطف این فناوری، هر چهار یا ۱۶ پیکسل مجاور با هم ترکیب می‌شوند تا پیکسل بزرگ‌تری به دست بیاید. افزایش ابعاد پیکسل به معنی افزایش جذب نور است و هرچه نور بیشتری جذب شود کیفیت نهایی تصویر افزایش پیدا می‌کند.

در صورت ترکیب چهار پیکسل مجاور، حسگر HP1 سامسونگ تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌هایی به ابعاد ۱٫۲۸ میکرون ثبت می‌کند. ترکیب هر ۱۶ پیکسل مجاور به خلق تصاویر ۱۲٫۵ مگاپیکسلی منتهی می‌شود. در این حالت ابعاد هر پیکسل به ۲٫۵۶ میکرون می‌رسد. دوربین اصلی گوشی مجهز به سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) است.

موتورولا ایکس 30 پرو X30 Pro مدل مشکی نمایشگر و پنل پشت

موتورولا ایکس 30 پرو افزون‌بر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در پنل پشتی از دو دوربین دیگر هم میزبانی می‌کند. یکی از آن‌ها حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض دارد و دوربین دیگر از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی اپتیکال دو برابری استفاده می‌کند.

پنل جلویی موتورولا ایکس 30 پرو میزبان دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی است که از تکنیک ترکیب چهار پیکسل مجاور پشتیبانی می‌کند.

در بخش جلویی موتورولا ایکس 30 پرو از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچ ۱۴۴ هرتز فول HD پلاس OLED استفاده شده است. این نمایشگر ۱۰ بیت از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند و ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. نمایشگر گوشی جدید موتورولا به روشنایی ۱٬۵۰۰ نیت دست پیدا می‌کند.

موتورولا ایکس 30 پرو X30 Pro مدل مشکی نمایشگر و پنل پشتی

گوشی موتورولا ایکس 30 پرو مجهز به پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام است. شماری از دستگاه‌های رده‌بالای امروزی از این پردازنده استفاده می‌کنند. Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز به یک هسته‌ی ۳٫۲ گیگاهرتزی Cortex-X2 و سه هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 و ۶ مگابایت کش اشتراکی L3 است.

موتورولا ایکس 30 پرو دارای محفظه‌ی بخار و چند قطعه‌ی مسی است تا گرمای زیاد ناشی از فعالیت پردازنده‌ی کوالکام دفع شود.

مدل سفید موتورولا ایکس 30 پرو X30 Pro از نمای پشت و جلو

پرچم‌دار جدید موتورولا از فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. X30 Pro اولین گوشی موتورولا با این استاندارد شارژ محسوب می‌شود. موتورولا می‌گوید فناوری ۱۲۵ وات درصد شارژ باتری ۴٬۶۱۰ میلی‌آمپرساعتی X30 Pro را در عرض تنها هفت دقیقه از صفر به ۵۰ و در ۱۹ دقیقه از صفر به ۱۰۰ می‌رساند. X30 پرو با شارژر ۱۲۵ وات گالیم نیترید (GaN) عرضه می‌شود. این گوشی همچنین دارای فناوری شارژ بی‌سیم ۵۰ وات است.

موتورولا ایکس 30 پرو X30 Pro مشکی از نمای پشت و جلو

گوشی موتورولا ایکس 30 پرو صرفاً برای بازار چین معرفی شده است. کانفیگ پایه‌ی گوشی با هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳٬۶۹۹ یوان (تقریباً ۵۵۰ دلار) قیمت دارد و قوی‌ترین کانفیگ با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۴٬۴۹۹ یوان (تقریباً ۶۷۰ دلار) دردسترس قرار می‌گیرد. موتورولا ایکس 30 پرو با اندروید ۱۲ عرضه می‌شود.

برخی از شایعه‌ها می‌گویند موتورولا می‌خواهد گوشی X30 Pro را با نام Edge 30 Ultra با قیمت ۸۹۹ یورو (تقریباً ۹۱۵ دلار) در بازارهای بین‌المللی عرضه کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا