سرور مجازی
فضای مجازی

گیمرها بیشتر از کنسول به سمت گوشی‌ها می روند

در سال‌های اخیر، بازی‌های موبایلی با افزایش هزینه‌های بازیکنان، رکوردی را تجربه کرده است. تا پیش از همه گیری کرونا، بازیکنان هرگز این‌قدر برای بازی‌های گوشی‌های هوشمند خرج نکرده‌اند. با مبلغ تخمینی 136 میلیارد دلار برای سال 2022.

چند سالی است که بازی های موبایلی چه از نظر تعداد بازیکن و چه از نظر هزینه، رشد تصاعدی را تجربه کرده اند. بازیکنان در سال 2019 در مجموع کمتر از 60 میلیارد دلار برای بازی های موبایل خرج کردند. این عدد در طول دوره کریسمس همان سال، به اوج 210 میلیون دلار رسید. که نسبت به ارقام ثبت شده در سال 2018 در همان زمان از سال، 431 درصد افزایش نشان می دهد.

با این حال، همانطور که آخرین گزارش از شرکت بین‌المللی داده (IDC) نشان می‌دهد، بازار بازی‌های موبایل در دو سال گذشته به‌ویژه به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ به‌طور پیوسته رشد کرده است .

بنابراین، برای سال 2022، شرکت تحقیقاتی تخمین می‌زند که بازی‌های موبایلی نباید کمتر از 136 میلیارد دلار درآمد داشته باشند. به طور کلی، بازی‌های اندروید و iOS به تنهایی ۶۱ درصد از بازار جهانی بازی‌های ویدیویی را تشکیل می‌دهند. ساده است، در سه ماهه اول سال 2022، گیمرهای موبایل 1.6 میلیارد دلار در هفته خرج کردند! برای بازار رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها به‌ترتیب ۴۲ و ۴۰ میلیارد دلار سود تخمین زده می‌شود.

شرکت بین‌المللی داده انتظار دارد زمانی که مایکروسافت و سونی مشکلات مربوط به تولید PS5 و Xbox Series X را برطرف کنند، فروش کنسول‌ها افزایش پیدا کند. در مجموع، کل صنعت بازی های ویدیویی در سال 2022 به ارزش 222 میلیارد دلار خواهد رسید.

لکسی سیدو، رئیس تحقیقات بازار IDC؛ توضیح داد که چرا بازار موبایل در حال رونق است: من فکر می کنم کووید کاتالیزور بود، اما روندها در جای خود بود. بنابراین من فکر می کنم این فقط این واقعیت است که کووید افراد بیشتری را وارد دنیای بازی کرده است.

او ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم افراد زیادی هستند که هرگز واقعاً یک بازی موبایلی انجام نداده‌اند. و احتمالاً برای اولین بار در طول کووید این کار را انجام داد. اما در نهایت، ما شاهد توسعه این پدیده در طول زمان بوده ایم.

او همچنین اضافه می کند که بازی های موبایلی تنوع بیشتری از پروفایل های بازیکن را نسبت به رسانه های دیگر نشان می دهد. علاوه بر این، تأیید می کند که قدرت رو به رشد تلفن های هوشمند این جذابیت را برای بازی های تلفن همراه ایجاد می کند. باید گفت که برخی از پایانه ها مانند Asus ROG 5s و 5s Pro کنسول های جیبی واقعی هستند.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا