سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

فروش آیفون اپل از مرز دو میلیارد دستگاه گذشت

اولین آیفون ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد و اپل در بازه زمانی حدود ۱۴ سال از زمان رونمایی اولین موبایل خود تاکنون، موفق به فروش دو میلیارد دستگاه آیفون شده است.

این شرکت از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ میلادی یعنی در مدت زمان ۹ سال یک میلیارد آیفون فروخته و سپس در بازه زمانی از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۱ یعنی در مدت زمان ۵ سال، یک میلیارد دستگاه دیگر آیفون را به فروش رسانده که در مجموع رکورد فروش دو میلیارد دستگاه را به نام خود ثبت کرده است.

به گزارش وب‌سایت «asymco» در سال ۲۰۱۶، این شرکت با معرفی آیفون ۶S توانست به رکورد فروش یک میلیارد دستگاه دست پیدا کند که موفقیت بزرگی برای اپل محسوب می‌شود. اکنون بعد از گذشت ۵ سال،‌ کوپرتینونشین‌ها رکورد دیگری زده‌اند. آمارها نشان می‌دهد طی سال‌های اخیر کاربران توجه و علاقه بیشتری به آیفون نشان می‌دهند.

بدون تردید وضعیت گوشی‌های جدید آیفون نسبت به آیفون ۶ اس در سال ۲۰۱۶ بسیار بهتر است. پرچم‌داران جدید آیفون دارای طراحی ناچ، ژست‌های حرکتی برای کنترل گوشی، قابلیت تشخیص چهره Face ID و نمایشگرهای اولد بزرگ‌تر هستند. درضمن این گوشی‌ها برخلاف پرچم‌داران ۲۰۱۶ اپل که در دو مدل عرضه می‌شدند، در چهار مدل عرضه می‌شوند.

در حال حاضر بیش از یک میلیارد دستگاه گوشی فعال آیفون در سراسر جهان فعال و ۲۶ درصد از گوشی‌های مورداستفاده در جهان، گوشی‌های آیفون هستند. این رقم در آمریکا نزدیک به ۶۰ درصد و در انگلستان نزدیک به ۵۰ درصد است. درصد استفاده از گوشی‌های آیفون در آمریکا و انگلستان تقریباً همیشه در میزان بالایی قرار داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان افرادی که در آمریکا و انگلستان در دو سال اخیر گوشی خود را تعویض کرده‌اند و گوشی آیفون خریده‌اند، به ترتیب ۱۴ و ۱۰ درصد است.

وجود قابلیت‌های جدید در دوربین گوشی‌های جدید آیفون مثل حالت شب، قابلیت تصویربرداری ماکرو و قابلیت افکت بوکه در هنگام تصویربرداری پرتره، باعث شده است کاربران در سال‌های اخیر بیشتر متمایل به خرید گوشی‌های آیفون شوند. در ضمن دوربین جدیدترین پرچم‌دار آیفون یعنی آیفون ۱۳ پرو هم واقعاً کارآمد است و می‌تواند رضایت اکثر کاربران را جلب کند.

جالب است بدانید که حتی خردسالان و کودکان سه‌ساله یا کمی بزرگ‌تر هم به گوشی‌های آیفون علاقه‌مند هستند و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه گوشی آیفون توسط گروه سنی از کاربران استفاده می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا