سرور مجازی
فضای مجازی

عواملی که بر قیمت زمین در متاورس اثر می‌گذارد

ممکن است قبلاً کلمه متاورس را شنیده باشید، این اصطلاح  به دنیای مجازی اشاره دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید و زندگی کاملاً متفاوتی در آن داشته باشید. این جهان آنلاین موازی به آرامی جنبه‌های دنیای ما را تقلید می‌کند تا کاربران در آن بتوانند دوستان زیادی پیدا و با آن‌ها معاشرت کرده همچنین بازی و لوازمی را خریداری کنند.

به گزارش سایت slashgear، متاورس از زمانی که فیسبوک در اکتبر سال گذشته نام خود را به Meta تغییر داد در میان کاربران بیشتری شناخته شد. البته پیش از آن نیز نیل استفنسون در سال ۱۹۹۲ نام این فضا را در کتاب علمی تخیلی خود آورده بود. در این فضا بسیاری از مشاغل همچون املاک وجود دارد که باعث حیرت مردم شده ، زیرا کسب درآمد و خرید دیجیتال در متاورس کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد.

املاک در متاورس

گفته شده، املاک  در متاورس به صورت پیکسل (کوچکترین جزء ساختاری یک تصویر را گویند) روی صفحه نمایش شما وجود دارد. در اواخر سال گذشته، بسیاری از شرکت‌ها برای افزایش مشتری و سود خود به املاکی که در متاورس وجود داشت روی آوردند. به گزارش CNBC فروش املاک در مقایسه با نوامبر سال گذشته تقریبا ۹ برابر شده و به ۱۳۳ میلیون دلار رسیده است. همچنین این سایت اعلام کرد که فروش املاک در چهار پلتفرم بزرگ متاورس در سال گذشته به ۵۰۱ میلیون دلار رسیده است.

ارزش و قیمت یک مکان در متاورس چگونه تعیین می‌شود؟

 جانین یوریو، مدیر عامل ریپابلیک ریلم، یک شرکت سرمایه‌گذاری در املاک متاورس، گفت که ارزش زمین در این فضا مشخص نمی‌شود بلکه به دلیل وجود امکانات در اطراف زمین همچون وجود موزه، مراکز خرید، رستوران و کافی‌شاپ‌ها تعیین می‌شود.

با این حال، موضوع مذکور بسیار بحث بر انگیز است، زیرا بسیاری از کاربران و خریداران ملک در متاورس  به اشتباه معتقد هستند که ارزش و قیمت زمین را عواملی همچون ساکنان و همسایه‌های آن مشخص می‌کنند. در همین راستا یک خریدار ناشناس ملکی را در کنار زمین مجازی که متعلق به خواننده رپ اسنوپ داگ بود به قیمت ۴۵۰۰۰۰ دلار خریداری و فکر می‌کرد که یک همسایه مشهور ارزش ملک را افزایش می‌دهد.

زمین دیجیتال

یکی از کارشناسان به نام Janine Yorio درباره تبلیغات زمین یا خانه‌ها در متاورس به CNBC گفت که خطرات بسیار بزرگی در خرید و فروش املاک متاورس وجود دارد، اما انجام این کار بسیار ارزشمند است.


بیشتر بخوانید

  • متاورس واقعیت ترکیبی چیست و چگونه شکل گرفت؟

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا