سرور مجازی
فضای مجازی

خیز کارخانجات روغن موتور برای افزایش قیمت‌ها/ ایجاد کمبود مصنوعی در بازار

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در طول چند روز اخیر بازار خرید و فروش روغن موتور با آشفتگی روبه رو شده و کارخانجات هم تا حد قابل توجهی عرضه محصولات خود را به بازار محدود کرده اند.

البته فعالان بازار احتمال افزایش 40 درصدی قیمت ها را مطرح کرده اند و معتقدند کارخانجات هم به همین دلیل عرضه محصولات را به بازار کاهش داده اند تا تغییرات قیمتی را اعمال و سپس عرضه محصولان به بازار را انجام‌دهند.

نکته مهم اینجاست سازمان حمایت هم تا حدودی چراغ سبز افزایش قیمت ها را به کارخانجات داده است. به نحوی که در مصوبه 5 تیرماه سازمان حمایت آمده است:

در راستای اجرای تصمیمات کارگروه تنظیم بازار و براساس گزارش های واصله از استان های کشور پیرامون نحوه عرضه و کمبود روغن موتور در بازار، روند تأمین توزیع و قیمت انواع روغن دیزلی و‌سواری از سوی حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با عنایت به اختیارات قانونی در کارگروه های تخصصی در وزارتخانه نفت و راه و شهرسازی انجام خواهد شد بر همین اساس دستورالعمل تعیین قیمت کالاها و خدمات کلیه واحدهای تولیدکننده روغن موتور با رعایت ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ( مصوبه هیأت تعیین و تثبیت قیمت ها) صورت خواهد گرفت و‌درصد های سود عمده و خرده فروشی نسبت به تعیین و ثبت قیمت کلیه محصولات تولیدی مرتبط در سامانه 124 درج خواهد شد تا با هماهنگی سازمان مذکور اجرایی گردد.

به اعتقاد فعالان بازار با افزایش قیمت روغن موتور کارخانجات بازار روغن های تقلبی هم داغ تر خواهد شد به نحوی که با کاهش سطح درآمدی مردم روغن های تقلبی با قیمت ارزان تر در بازار به فروش خواهد رسید.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا