سرور مجازی
فناوری

اینستاگرام و واتس‌اپ مجهز به هوش مصنوعی می‌شوند

اینستاگرام و واتس‌اپ مجهز به هوش مصنوعی می‌شوند

شرکت «متا پلتفرم» در کنفرانس سالانه «اتصال طراحان» اعلام کرد ایجاد استیکر سفارشی شده، ویرایش تصویر و شخصیت‌های چت بات با چهره افراد مشهور که هوش مصنوعی مولد در آنها استفاده شده است، به اینستاگرام، مسنجر و واتساپ می آیند. متا همچنین یک استودیوی طراح برای برندها معرفی می‌کند تا ابزارهای هوش مصنوعی خود را برای سرویس‌های پیام رسان این شرکت بسازند که می تواند برای چت با مشتریان، استفاده شود.

به گزارش دیتاسنتر من از ایسنا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل «متا پلتفرم» در نطق اصلی خود در این کنفرانس گفت: پیشرفتها در هوش مصنوعی، به ما اجازه داده است پرسوناهای هوش مصنوعی مختلفی ایجاد کنیم تا به ما برای انجام کارهای مختلف، کمک کنند. نگاه ما این است که مردم می خواهند با هوشهای مصنوعی مختلفی برای انجام کارهای مختلف، تعامل کنند.

این اعلان مهمی برای شرکت «متا پلتفرم» است و نشان می دهد این شرکت هم می تواند فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی بسازد که متن و تصویر بر اساس درخواستهای کاربران، تولید می کند. شرکتهای گوگل، مایکروسافت و اسنپ هم ابزارهای مختلفی را برای بهره برداری از علاقه عمومی و سرمایه گذاران به این فناوری جدید، معرفی کرده اند. شرکت متا در پشت صحنه، سرمایه گذاری بالایی در ایجاد زیرساخت هوش مصنوعی انجام داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در کنفرانس اخیر اعلام درآمدهای مالی، مدیرعامل «متا پلتفرم» تاکید کرده بود این شرکت شبکه اجتماعی، سالهاست که روی فناوری هوش مصنوعی کار می‌کند. با این حال برای نخستین بار است که سرویسهای مصرف کننده متمرکز به هوش مصنوعی در مرکز رویداد سالانه متا قرار گرفته اند. کنفرانس سالانه طراحان متا در گذشته به متاورس (دنیای مجازی) متمرکز شده بود که زاکربرگ نام جدید شرکتش را از آن گرفت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا