سرور مجازی
فضای مجازی

روسیه گوگل را ۳۴ میلیون دلار جریمه کرد

 روسیه، گوگل آلفابت را به دلیل سوء استفاده این شرکت از موقعیتش در بازار میزبانی ویدئو یوتیوب جریمه کرد. این اقدام گوگل، منجر به جریمه چند میلیون دلاری آن شد و این شرکت ۲ ماه وقت دارد جریمه را پرداخت کند.

به گزارش equitypandit، جریمه چند میلیون دلاری گوگل، جدیدترین تصمیم به عنوان بخشی از کمپین قاطعانه مسکو علیه شرکت های فناوری خارجی است. از این رو سرویس ضد انحصار فدرال (FAS) می‌گوید: گوگل از موقعیت خود در بازار خدمات میزبانی ویدئو یوتیوب سوء استفاده کرده است. همچنین این سرویس در ادامه صحبت‌های خود گفت؛ گوگل باید ظرف دوماه، جریمه ۳۴ میلیون دلاری خود را پرداخت کند.

روسیه در ماه‌های اخیر جریمه‌های هنگفتی را برای شعبه روسی گوگل اعمال کرده است. برای نمونه، هفته گذشته دادگاه دستور پرداخت ۳۵۸.۷ میلیون دلار را صادر کرد، زیرا دادگاه مکرراً از حذف محتوایی که روسیه غیرقانونی می‌دانست، مانند اخبار جعلی در مورد تهاجم روسیه به اوکراین خودداری کرده است.

 گوگل

از زمانی که مسکو به روسیه حمله کرد، به تحریم‌های آنلاین خود علیه شرکت‌های فناوری غربی داخل کشورش سرعت داده تا بر فضای سایبری کنترل بیشتری داشته باشد. از این رو یکی از این اقدامات برای بیرون راندن رقبای غربی، حمایت از شرکت‌های داخلی است.

یوتیوب که رسانه‌های تحت حمایت دولت روسیه را در سطح جهانی مسدود کرده، با فشارهای شدیدی از سوی تنظیم کننده ارتباطات روسیه و سیاستمداران مواجه شده است.گوگل، فروش تبلیغات آنلاین را در روسیه متوقف کرد. از این رو شعبه روسی پس از توقیف حساب‌های بانکی،  توسط مقامات و ناتوانی در پرداخت حقوق کارکنان و تامین کنندگان، رسماً اعلام ورشکستگی کرد.


بیشتر بخوانید

  • گوگل ۱۰ سالگی پلی‌استور را با لوگوی جدید جشن می‌گیرد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا