سرور مجازی
zoomit

تماشا کنید: تبدیل Mi 9 شیائومی به بهترین گزینه برای عاشقان دنیای گیم

همه‌ی ما گوشی‌های هوشمند گیمینگ را دیده‌ایم و گاه استفاده از آن را نیز تجربه کرده‌ایم. این دستگاه‌ها طراحی جسورانه و سخت‌افزاری قدرتمند دارند و معمولاً برای کنترل دما نیازمند واحد خنک‌کننده مجزا هستند. حتی در برخی مدل‌ها مانند ردمی K40 گیمینگ شیائومی یا ROG فون 5s ایسوس استفاده از کلیدهای سخت‌افزاری برای تجربه‌ی بهتر گیمینگ و تبدیل گوشی هوشمند به دسته‌ی گیمینگ تمام‌عیار را شاهد هستیم.

تابه‌حال این فکر به ذهنتان خطور کرده است که گوشی گیمینگ خودتان را بسازید؟ خب این دقیقاً فکری است که کانال یوتیوبی Geekerwan اجرا و گوشی Mi 9 را به گوشی گیمینگ تمام‌عیار تبدیل کرده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [فروردین ماه ۱۴۰۱]

کانال Geekerwan ایده‌ی اصلی پشت این کارش را قدرت کافی گوشی‌های پرچم‌دار قدیمی برای اجرای بازی‌های روز دانست. به‌دنبال عملی‌کردن همین هدف، مدلی دسته‌دوم از پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ شیائومی با پنل پشتی شکسته خریدند که قیمت تمام‌شده‌اش تنها ۱۱۰ دلار بود.

باتری اولین قطعه‌ای بود که دستخوش تغییر و به‌جای باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی از ۳ باتری استفاده شد که در‌مجموع ظرفیتشان به ۹۹۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد. برای انجام چنین کاری، Geekerwan مجبور بود از ابزارهای سوم شخص و ایجاد تغییرات نرم‌افزاری به‌منظور شناساندن حجم باتری به سیستم‌عامل استفاده کند و همین امر دلیلی برای همکاری با تیم XDA بوده است.

باتری ۹۹۰۰ میلی‌آمپری Mi 9 گیمینگ

بهترین بخش ماجرا آورکلاک تراشه است که طی آن کلاک پردازنده‌ی گرافیکی تا ۴۳ درصد آورکلاک شده است. بدیهی است که این افزایش کلاک پردازنده‌ی گرافیکی به افزایش تولید گرما نیز منجر خواهد شد. بنابراین، تیم Geekerwan تصمیم گرفته است تا ماژول‌های دوربین را حذف و یک خنک‌کننده بزرگ و همواره فعال روی بورد Mi 9 قرار دهد. نتیجه‌ی استفاده از چنین سیستم خنک‌کننده بزرگ و قدرتمندی افزایش پایداری تراشه در آزمون استرس تا ۹۸٫۳ درصد است.

درنهایت، به‌منظور یکپارچه‌کردن Mi 90 Pro (نام انتخابی برای مدل کاستوم Mi 9) از پرینتر سه‌بعدی برای پرینت قاب پشتی جدید استفاده شده است. شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم پس از تمامی تغییرات وزن گوشی مذکور به ۲۷۰ گرم رسیده است! همچنین، تمان هزینه‌های صرف‌شده ۴۰ دلار بوده است که با احتساب هزینه‌ی خرید گوشی به رقم باورنکردنی ۱۵۰ دلار می‌رسید!

موضوع از جایی باورنکردنی‌تر می‌شود که بگوییم پس از اجرای بنچمارک 3DMark Wild Life مشخص شد که تراشه‌ی آورکلاک‌شده‌ی Snapdragon 855 تا ۴۰ درصد عملکرد بهتری درمقایسه‌با نسخه‌ی استاندارد دارد و تقریباً شانه‌به‌شانه‌ی Snapdragon 870 حرکت می‌کند!

عملکرد تراشه Snapdragon 855 آورکلاک شده

برای مثال، مدل استاندارد توانایی اجرای بازی Genshin Impact در بهترین تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم ۳۹ را داشت؛ اما Mi 90 Pro این بازی را با تنظیمات مشابه، با نرخ فریم ۵۰ اجرا می‌کند که پیشرفتی چشمگیر به‌شمار می‌رود. در‌ادامه، از شما دعوت می‌کنیم که ویدئو کانال Geekerwan را تماشا کنید.

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا