سرور مجازی
اخبار آی تیپیشفرضتکنولوژیشبکه

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از پاییز عرضه جهانی می‌شود

گوین شاتول، مدیر استارلینک، اعلام کرد که احتمالا در ماه سپتامبر امکان عرضه اینترنت ماهواره‌ای به سراسر جهان مهیا خواهد بود.

شاتول با اعلام اینکه عرضه جهانی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک منوط به اخذ تاییدیه‌هایی از سوی نهادهای رگولاتوری کشورهای مختلف است، عنوان کرد: توانستیم با موفقیت حدود 1800 ماهواره را به فضا پرتاب کنیم و زمانی که این ماهواره‌های به مدار اجرایی خود برسند، می‌توانیم پوشش جهانی سرویس اینترنت ماهواره‌ای خود را آغاز کنیم. این امر احتمالا در ماه سپتامیر محقق خواهد شد.

مدیر استارلینک در جریان کنفرانس Macquarie Group technology اعلام کرد که بعد از قرارگیری ماهواره‌های در نقاط مدنظر، می‌بایست کارهای رگولاتوری در کشورها را دنیال کنیم تا بتوانیم مجوز عرضه سرویس اینترنت ماهواره‌ای خود را اخذ کنیم.

پروژه استارلینک با هدف پرتاب و استقرار 12 هزار ماهواره با مجموع هزینه تقریبی 10 میلیارد دلار آغاز شد و در حال حاضر، به صورت آزمایشی به کاربرانی از 11 کشور جهان، خدمات اینترنتی ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس نیز در ماه مه امسال اعلام کرد بیش از 500 هزار درخواست برای دریافت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ثبت شده و پیش‌بینی کرده که هیچ مشکل فنی در پاسخ به این درخواست‌ها به وجود نخواهد آمد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) در سال جاری میلادی، تاییدیه استقرار ماهواره‌های استارلینک را در مدار پایین زمین به منظور ارائه اینترنت پرسرعت به مناطقی که از این خدمات بی‌بهره‌اند، صادر کرد. علاوه بر اسپیس ایکس، چند شرکت دیگر نیز به دنبال ارائه خدمات اینترنت از فضای هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه Kuiper شرکت آمازون و وان‌وب اشاره کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا