سرور مجازی
امنیت

چند نکته کلیدی برای افزایش امنیت در برابر مجرمان سایبری

خواه کاربر اپل یا اندروید باشید یا ترجیح بدهید با لپ‌تاپ وارد حساب‌های کاربری خود شوید، نکاتی وجود دارد که می‌تواند شما را در برابر هکرها در امان نگه دارد، زیرا جرایم سایبری همچنان در حال افزایش است. گروه‌های امنیتی ۱۰ روش را مشخص کرده‌اند که هکرها سعی می‌کنند از دستگاه شما سوءاستفاده کرده یا حساب‌های شما را هک کنند.

به گزارش دیتاسنتر من از ایسنا، پیروی از مراحل توصیه‌شده می‌تواند شما را از سرقت اطلاعات شخصی یا از دست دادن پول نجات دهد. توصیه‌های استانداردی مانند راه‌اندازی احراز هویت چندعاملی و همچنین نکات دیگری که ممکن است در نظر نگرفته باشید، وجود دارد که وب‌سایت نیویورک‌پست به آنها پرداخته است.

احراز هویت چندعاملی را تنظیم کنید
اکثر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و بانکداری آنلاین، گزینه‌های احراز هویت چندعاملی را در بخش تنظیمات خود دارند. تنظیم این قابلیت به این معنی است که مراحل اضافه‌ای برای فرآیند ورود به سیستم و موانع اضافی برای هر مجرم سایبری که سعی در هک کردن شما داشته باشد، وجود دارد. استفاده از مجوزهای چندعاملی مراحل بیشتری را به فرآیند ورود به سیستم اضافه کرده و ورود هکرها به سوابق تلفن شما را دشوارتر می‌کند.

از مجوزهای نادرست خودداری کنید
این مرحله بیشتر برای شرکت‌ها اعمال می‌شود و می‌توانید به کارفرمای خود درباره آن هشدار دهید. کارشناسان امنیتی نسبت به داشتن لیست‌های طولانی مجوز دسترسی برای داده‌های شخصی هشدار می‌دهند. هرچه افراد کمتری به داده‌های خصوصی و مهم دسترسی داشته باشند، مجرمان سایبری افراد کمتری را می‌توانند هک کنند.

نرم‌افزارهای خود را به‌روز کنید
این موضوع ممکن است یک نکته واضح به نظر برسد، اما بسیاری از مردم فراموش می‌کنند نرم‌افزار خود را به‌روز کنند یا انجام به‌روزرسانی سیستم را به تعویق می‌اندازند. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار معمولاً با رفع اشکالاتی همراه هستند، بنابراین به تعویق انداختن آنها می‌تواند به یک مجرم سایبری اجازه سوءاستفاده از نقص دستگاه شما را بدهد. به‌روز نگه داشتن نرم‌افزار تلفن، دسترسی هکرها به نقص یا نقاط ضعف را سخت‌تر می‌کند. 

از لاگین‌ها و رمزهای عبور پیش‌فرض استفاده نکنید
هرگز از یک لاگین یا رمز عبور پیش‌فرض استفاده نکنید، زیرا حدس زدن آنها برای هکرها بسیار آسان است. رمزهای عبور خود را هر از چندگاهی عوض کنید و از رمزهایی استفاده کنید که کسی نمی‌تواند در مورد شما حدس بزند و از گذاشتن تاریخ تولد و نام عزیزانتان به‌عنوان رمز عبور خودداری کنید.

از وی‌پی‌ان‌های غیرضروری استفاده نکنید
شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN‌ها) می‌توانند برای گشت‌وگذار در اینترنت، گویی که در کشور دیگری هستید مفید باشند، اما برخی از آنها می‌توانند شما را در برابر کلاهبرداران آسیب‌پذیر کنند. بنابراین مراقب باشید از چه وی‌پی‌انی استفاده می‌کنید، زیرا برخی از آنها ابزارهای کافی برای جلوگیری از دسترسی هکرها به محتوای شخصی شما ندارند و حفاظت کافی را ارائه نمی‌کنند.

رمز عبور خود را قوی کنید
همان‌طور که از رمز عبور پیش‌فرض استفاده نمی‌کنید، لازم است مطمئن شوید رمز عبوری که انتخاب می‌کنید، قوی است. سایت‌ها معمولاً نوع رمز عبور مورد نیاز را توصیه می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که این توصیه‌ها را دنبال کنید، حتی اگر به معنای اضافه کردن تعداد زیادی اعداد و نماد باشد.

مراقب خدمات ابری باشید
وقتی داده‌های خود را در سرویس‌های ابری ذخیره می‌کنید، مطمئن شوید که از آنها محافظت می‌شود. آی‌کلاود اپل به‌خاطر امنیت بسیار معروف است، اما برخی از برنامه‌های ابری وجود دارند که می‌توانند شما را در برابر حملات آسیب‌پذیر کنند. بنابراین لازم است مراقب محتوایی که در فضای ابری آپلود می‌کنید و اینکه به چه افرادی اجازه دسترسی به آن را می‌دهید، باشید. برخی از سرویس‌های ابری قوی‌تر از سایرین هستند، بنابراین هنگام انتخاب این سرویس‌ها، آگاه باشید.

مراقب «سرویس‌های پیکربندی نادرست» باشید
این نکته بیشتر برای خود سرویس‌ها است، زیرا آنها مسئولیت محافظت از داده ‌های شما را دارند. تحقیقای که پیش از این توسط IBM Security X-Force انجام شده نشان ‌می‌دهد که با اتخاذ سیاست‌های امنیتی مناسب می‌توان از دو سوم حوادث امنیتی ابری جلوگیری کرد.

در تشخیص یک کلاهبرداری فیشینگ کوتاهی نکنید
اگر ایمیل یا پیامی حاوی پیوند مشکوک دریافت کردید، باید از باز کردن آن اجتناب کنید، حتی اگر لینک به‌ظاهر مهم باشد. کلاهبرداران عموما به دنبال این هستند که شما را بترسانند یا متقاعد کنند که چیز خوبی به دست خواهید آورد.

تشخیص کلاهبرداری های فیشینگ زمانی که بدانید باید به دنبال چه چیزی باشید، مانند اشتباهات املایی، استفاده نادرست از نام‌ها و آدرس‌های ایمیل عجیب و غریب می‌تواند آسان باشد. کلاهبرداران همچنین سعی می‌کنند از طریق تماس یا پیامک با شما ارتباط برقرار کنند و سعی می‌کنند شما را بترسانند تا اطلاعات شخصی خود را به آنها بدهید.

مطمئن شوید که محافظت مناسب را دارید
آخرین نکته ایمنی مربوط به تشخیص نقطه پایانی است. این نرم‌افزار قرار است تهدیدی را شناسایی کند که قبلاً برخی از موانع را دور زده است، با این نرم‌افزار می‌توانید قبل از گسترش، آن را مسدود کنید. بنابراین لازم است مطمئن شوید که نرم‌افزار امنیتی قوی دارید یا روی آن سرمایه گذاری کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا