سرور مجازی
zoomit

گلکسی زد فلیپ 4 در برابر زد فلیپ 3؛ تمام تغییرات و بهبودها

سری زد فلیپ سامسونگ طی سه نسل، محبوبیت زیادی برای خود دست و پا کرده است. فُرم‌فکتور خاص این سری، از زد فلیپ یک گوشی کامل اما جمع‌وجور می‌سازد. روند بهبود گلکسی زد فلیپ نشان می‌دهد که سامسونگ به پتانسیل گوشی تاشوی خود واقف است و سعی می‌کند سال‌به‌سال آن را با بهبود به دست کاربران برساند. فارغ از بهبودهای سخت‌افزاری، زد فلیپ ۴ نسبت به نسل قبل از نظر ظاهر و طراحی تغییرات اندکی به خود می‌بیند. در مطلب پیش‌رو، نگاهی خواهیم داشت به تفاوت‌های زد فلیپ ۴ با نسل گذشته. با دیتاسنتر من همراه باشید.

طراحی و نمایشگر

در بخش طراحی، گلکسی زد فلیپ ۴ تفاوت چندانی در مقایسه با زد فلیپ ۳ به خود نمی‌بیند. در حالت باز، گوشی ابعادی برابر با ۶٫۹ × ۱۶۵٫۲ × ۷۱٫۹ میلی‌متر دارد که نسبت به نسل قبل، در طول و عرض، کمتر از یک میلی‌متر کوچک‌تر شده است. دستگاه در حالت تاشده، از نظر ضخامت با زد فلیپ ۳ یکسان می‌کند. به‌لطف باریک‌تر شدن حاشیه‌های نمایشگر و باوجود تغییر اندک در ابعاد گوشی، نمایشگر اصلی از همان پنل ۶٫۷ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۲۶۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تطبیقی و پشتیبانی از +HDR10 استفاده می‌کند. نمایشگر کاور یا ثانویه نیز بدون تغییر و با ابعاد ۱٫۹ اینچ، وضوح تصویر ۲۶۰ × ۵۱۲ پیکسل را دراختیار می‌گذارد.

رنگ‌های مختلف گلکسی زد فلیپ ۴

سامسونگ می‌گوید در مدل جدید، لولای گوشی باریک‌تر شده است و تضاد بیشتر لولای شفاف با بدنه‌ی مات، زیبایی بصری بیشتری برای محصول سامسونگ به‌همراه دارد. زد فلیپ ۴ در چهار رنگ بنفش، گرافیتی (مشکی) و رنگ‌های جدید صورتی و آبی به بازار خواهد آمد. با دریافت گواهی IPX8، گلکسی زد فلیپ ۴ نیز همچون زد فلیپ ۳، حداقل روی کاغذ می‌تواند در آب با عمق ۱٫۵ متر برای ۳۰ دقیقه دوام بیاورد و همچنان تنها گوشی تاشوی مقاوم دربرابر آب است.

رابط کاربری و سخت‌افزار

همان‌طور که انتظار می‌رود، زد فلیپ ۴ از نظر سخت‌افزاری با مشخصاتی درخور یک گوشی پرچم‌دار پریمیوم به‌روزرسانی شده است. وجود تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8+ Gen 1 که با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC تولید می‌شود، نوید بهبود عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای تاشوی جدید سامسونگ می‌دهد. کُره‌ای‌ها، زد فلیپ ۴ را در سه نسخه‌ی ۸ | ۵۱۲، ۸ | ۲۵۶ و ۸ | ۱۲۸ گیگابایت راهی بازار می‌کنند؛ درحالی‌که زد فلیپ ۳ تنها در دو نسخه‌ی ۸ | ۲۵۶ به بازار آمده بود.

به لطف باریک‌تر شدن لولا، ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ ۴ نسبت به نسل قبل افزایش داشته و از ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت به ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعت رسیده است. درحالی‌که نسل قبل از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کرد، حالا می‌توان با شارژر فوق سریع ۲۵ وات، باتری گلکسی زد فلیپ ۴ را در مدت زمان ۳۰ دقیقه، به‌اندازه‌ی ۵۰ درصد شارژ کرد. پشتیبانی از وای‌فای ۶ و اینترنت 5G به نسل جدید نیز منتقل شده است، اما زد فلیپ ۴ با یک پله پیشرفت، می‌تواند از بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۲ نیز پشتیبانی کند.

سامسونگ زد فلیپ ۴ را با رابط کاربری One UI 4.1.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۲ به دست کاربران می‌رساند.

دوربین

نسل جدید زد فلیپ، در بخش دوربین دستخوش تغییر و تحول خاصی نشده است. مجموعه‌ی دوربین دوگانه، از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی در پس لنز واید با گشودگی دیافراگم f/1.8 و یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دیگر در پس لنز اولتراواید با گشودگی دیافراگم f/2.2 تشکیل می‌شود. در مقایسه با نسل قبل، پیکسل‌های حسگر دوربین اصلی از ۱٫۱۲ میکرومتر به ۱٫۸ میکرومتر تغییر یافته‌اند تا با وجود پیکسل‌های بزرگ‌تر بتوان جزئیات بیشتری را در عکس‌ها به‌ثبت رساند. دوربین سلفی نیز مثل زد فلیپ ۳ با حسگر ۱۰ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/2.4 همراه است.

دوربین سلفی گلکسی زد فلیپ ۴

زد فلیپ ۴ در مقایسه با نسل قبل تغییری را در برچسب قیمتی تجربه نمی‌کند و با همان قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار راهی بازار می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا