سرور مجازی
رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم مهر)

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم مهر)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در این مطلب رمزارز نیوز، می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

در ۱۶ اکتبر، بیت کوین فشار خرید قابل‌توجهی را تجربه کرد که منجر به بریک آوت قاطع به بالای خط روند مقاومتی نزولی آن شد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

این خط روند، اصلاح سه ماهه بیت کوین را هدایت می‌کرد و شکست آن نشان‌دهنده یک مرحله بهبود جدید بود. با این حال، این افزایش تا حد زیادی ناشی از شایعات تاییدنشده در مورد تایید ETF اسپات بیت کوین بود که سوالاتی را در مورد پایداری این بریک آوت ایجاد کرد.

btc-and-eth-price-weekly-analysis-7-27
نمودار روزانه قیمت بیت کوین.

از هفته‌های ابتدایی سپتامبر، قیمت بیت ‌کوین روند افزایشی را آغاز کرد و از سطح حمایت روانی ۲۵ هزار دلار بازگشت. طی پنج هفته گذشته، قیمت این ارز دیجیتال نزدیک به ۱۳٫۵ درصد افزایش یافته و به قیمت فعلی خود در محدوده ۲۸،۳۸۰ دلار رسیده است.

در طول این روند صعودی، بیت کوین یک شکست قابل‌توجه از خط روند مقاومتی خود انجام داد. با وجود این، رد شایعات مربوط به تایید ETF اسپات بیت کوین، مانع از پیشرفت این ارز دیجیتال به بالاتر از مرز ۲۹ هزار دلار شد.

در حال حاضر، بیت کوین آماده است تا سطح حمایتی جدید خود را دوباره آزمایش کند. این آزمایش مجدد برای تعیین اینکه آیا بریک آوت می‌تواند پایدار باشد و آیا بازیابی قیمت ادامه‌دار خواهد بود یا خیر، بسیار مهم است. اگر حرکت صعودی ادامه یابد، بیت کوین می‌تواند سود ۱۲ درصدی را هدف قرار دهد و به سطح ۳۲ هزار دلار برسد.

با این حال، اگر ثابت شود که افزایش اخیر صرفاً مبتنی بر احساسات بوده و بیت کوین نتواند سطوح بالاتر از خط روند شکسته را حفظ کند، می‌توانیم شاهد سقوط دیگری برای آن باشیم. چنین شکستی، بریک آوت ۱۶ اکتبر را باطل کرده و آن را به عنوان «تله گاوی» طبقه‌بندی می‌کند. در نتیجه، می‌تواند فشار فروش را در بازار افزایش دهد. در این سناریوی نزولی، بیت کوین ممکن است با یک افت ۱۰ درصدی، به سطح حمایت ۲۵ هزار دلار برسد.

شاخص‌های تکنیکال

  • شاخص میانگین جهت‌دار: افزایش شیب ADX روزانه نشان می‌دهد که خریداران قدرت طولانی کردن روند بهبود را دارند.
  • میانگین متحرک نمایی: شیب نسبتاً صاف میانگین‌های متحرک‌ نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه، روند جانبی را منعکس می‌کند.

اتریوم

طی دو ماه گذشته، قیمت اتریوم تا حد زیادی به یک روند جانبی محدود شده و بین ۱،۷۴۵ و ۱،۵۳۰ دلار در نوسان بوده است. با وجود نوسانات قابل‌توجه قیمت اتریوم در این محدوده، هیچ حرکت قاطعی در هر دو جهت صورت نگرفته است.

btc-and-eth-price-weekly-analysis-7-27
نمودار روزانه قیمت اتریوم.

تلاش برای بهبودی که در ۱۳ اکتبر و از حمایت دامنه در ۱،۵۳۰ دلار شروع شد، با فشار عرضه فوری در حدود ۱،۶۰۰ دلار مواجه شد و حرکت صعودی اتریوم را در میانه راه متوقف کرد. این بازیابی متوقف‌شده، به سمت آزمایش مجدد سطح حمایت ۱،۵۳۰ دلار و احتمالاً خط روند پایینی الگوی کنج صعودی متمایل شده است.

آزمایش مجدد خط روند پایینی الگو، می‌تواند فشار تقاضای مورد نیاز خریداران را برای فرار از مرحله تثبیت فعلی افزایش دهد. یک شکست صعودی از مقاومت بالاسری ۱،۷۴۵ دلار نیز، تأییدی برای صعودی شدن روند خواهد بود.

در بازه زمانی روزانه، پرایس اکشن اتریوم توسط ساختار کنج صعودی کنترل می‌شود. تا زمانی که دو خط روند تعیین‌کننده این ساختار دست‌نخورده باقی بمانند، اتریوم ممکن است مسیر صعودی خود را حفظ کند. با این حال، اگر سناریوی بدبینانه‌تری را در نظر بگیریم، شکست به زیر مرز پایینی این الگو می‌تواند آغازگر یک اصلاح قابل‌توجه برای اتریوم باشد.

شاخص‌های تکنیکال

  • شاخص قدرت نسبی: افزایش شیب RSI روزانه نشان‌دهنده افزایش انباشت خریداران در مرز ۱،۵۰۰ دلار است.
  • بولینگر باندز: صاف بودن مرز بالایی و پایینی اندیکاتور بولینگر باندز، روند جانبی این آلت کوین را برجسته می‌کند.
در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا