سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

هوش مصنوعی ارتقا یافته داهوا

کمپانی داهوا به تازگی از تکنولوژی جدید و ارتقا یافته سری WizMind رونمایی کرده است . WizMind سری محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی است و با توجه به نیاز مشتریان تولید و عرضه شده است . هوش مصنوعی به کار رفته در دوربین داهوا ، امکان شناسایی افراد و وسایل نقلیه را فراهم می کند و سرعت و دقت بسیار بالایی دارد . همانطور که گفته شد داهوا سری ارتقا یافته WizMind را منتشر کرده است که به اختصار به آن می پردازیم .

هوش مصنوعی پیشرفته دوربین داهوا

کمپانی داهوا برای تکنولوژی جدید خود اهدافی را تعیین کرده که ارائه دهنده خدمات مختلفی در جهت امنیت انسان ، وسایل نقلیه و اشیاء دیگر است . Artificial Intelligence ، هوش مصنوعی ، که به تکنولوژی AI معروف است ، رفتار هوشمندانه توسط ماشین ها به تقلید از انسان است.

هوش مصنوعی داهوا در برنامه ریزی که به امنیت انسان ها ختم می شود ، دقت بیشتری به کار برده و با سرعت بالاتری ، اهداف را جستوجو می کند . تجزیه و تحلیل چهره افراد نیز در این برنامه جای می گیرد و این تکنولوژی توانایی تشخیص چهره در تراکم جمعیت بالا نیز دارد . سری WizMind پیشرفته دوربین داهوا در جمعیتی که افراد به صورت تکراری در رفت و آمد هستند ، شمارش را به صورت دقیق و بدون در نظر گرفتن چهره تکراری انجام می دهد. حتی با دادن برنامه ای دقیق برای ورود افراد خاص می توانید به سرعت از ورود آن ها با خبر شده و اقدامات لازم را انجام دهید . دوربین داهوا با هوش مصنوعی در هنگام وقوع اتفاق یا خطری در ساختمان های مختلف و حتی کارخانه ها سیستم اعلام هشدار را فعال می کند . دوربین داهوا برای تشخیص چهره افراد نیاز به اطلاعاتی در رابطه با آن ها دارد و این اطلاعات از آنجایی که حریم شخصی افراد است به صورت امن در این سیستم نگهداری می شود .

برنامه هایی که داهوا در سیستم WizMind برای وسایل نقلیه در نظر گرفته نیز از پیشرفت بسیاری برخوردار است . از جمله کنترل پارک خودرو ها ، تشخیص پارکینگ غیر قانونی و کنترل پلاک ها که در پمپ بنزین ، ورودی و خروجی پارکینگ ها ، داخل پارکینگ و جاده ها و خیابان ها صورت می گیرد . سیستم جدید داهوا توانایی تشخیص پارکینگ های خالی را دارد و با این تکنولوژی می توان از شلوغی و ازدحام خودرو ها جلوگیری کرد . همچنین در صورت ایجاد بی نظمی و خطر در رابطه با خودرو ها بلافاصله از پلاک خودرو تصویر با کیفیت گرفته و زمان و مکان دقیق را اطلاع می دهد . یکی دیگر از کاربرد های دوربین داهوا ، تشخیص وسایل نقلیه غیر قانونی در آن محدوده است و به سرعت عبور خودرو را تشخیص و در نهایت اطلاع می دهد.

دوربین داهوا با فیلتر جدید خود می تواند اشیاء مختلف مانند کیف و جعبه را تشخیص دهد . حتی اگر تداخل نور و وجود شیء دیگر مانع دید این دوربین گردد با استفاده از هوش مصنوعی می تواند به راحتی آن ها را از یکدیگر مجزا کرده و سریعا سیستم هشدار خود را فعال کند . در صورت مفقود شدن اشیاء می توان به وسیله این دوربین پیشرفته محل دقیق آن را تشخیص داد و سریعا به صاحب آن برگرداند .

قابلیت دیگری که برند داهوا به مردم دنیا ارائه کرده ، تصویر برداری حرارتی است و با این سیستم به راحتی می تواند وسایل نقلیه را از فاصله ۲۰ کیلومتری و انسان را از فاصله ۸ کیلومتری شناسایی کند و دوربرد فعالی دارد . همچنین این سیستم در جلوگیری از سرقت در فروشگاه ها و مراکز خرید ، مرز ها ، جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها و تشخیص وسایل نقلیه دریایی کاربرد دارد . به طور کلی هوش مصنوعی مورد اعتماد همگان است و در مدیریت ترافیک ، ساختمان ها ، خرده فروشی ها و …. بسیار کاربردی است .

عدم اعتماد به هوش مصنوعی

اما بسیاری ، هوش مصنوعی را غیرقابل اعتماد می دانند و با توجه به عملکرد آن ، این سیستم را جایگزین انسان می دانند و این خطری برای آینده محسوب می شود زیرا این سیستم انعطاف پذیر است و به سرعت می آموزد و تصمیم گیری میکند . با گذشت زمان امکان افسارگسیختگی این تکنولوژی وجود دارد . اما اگر با روشی صحیح از هوش مصنوعی استفاده شود ، علاوه بر اینکه خطری از جانب آن ما را تهدید نخواهد کرد بلکه می توان به این وسیله به آینده ای روشن با تکنولوژی های جدید تری رسید .

برای داشتن اطلاعات دقیق در رابطه با محصولات برند داهوا و خواندن مقالات مرتبط ، به سایت دوربین مارکت که در زمینه فروش سیستم های امنیتی و نظارتی فعالیت دارد مراجعه فرمایید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا