سرور مجازی
فضای مجازی

بایدن رسما قانون تراشه و علم را امضا کرد

پس از رای‌های موافق سنا و مجلس نمایندگان، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، “قانون تراشه و علم” را امضا کرد. این اقدام ۲۸۰ میلیارد دلاری کمک مالی قابل توجهی به شرکت‌های نیمه هادی آمریکایی خواهد کرد. ۵۲ میلیارد دلار اعتبار مالیاتی و بودجه برای سازندگان تراشه آمریکایی برای توسعه تولید داخلی کنار گذاشته است.

بایدن پیش از این مراسم گفت: “آمریکا نیمه هادی‌ها را اختراع کرد، اما در طول سال‌ها اجازه دادیم که تولید نیمه هادی‌ها به خارج از کشور منتقل شود. همانطور که در طول همه‌گیری دیدیم، وقتی کارخانه‌های سازنده این تراشه‌ها تعطیل شدند، اقتصاد جهانی به شدت متوقف شد و هزینه‌ها را برای خانواده‌ها بالا برد. یک سوم تورم اصلی قیمت بالای خودرو‌ها در سال گذشته ناشی از کمبود نیمه هادی‌ها بود. به خاطر اقتصاد، شغل و امنیت ملی خود، باید دوباره این نیمه هادی‌ها را در آمریکا بسازیم.

البته بعید است که قانون تراشه و علم، فورا بر تولید داخلی این کشور تاثیر بگذارد. ساخت ریخته‌گری‌های جدید و ارتقای کارخانه‌های موجود برای افزایش بازده، سال‌ها طول می‌کشد. اینتل اخیرا ساخت دو تاسیسات جدید ۲۰ میلیارد دلاری در آریزونا را آغاز کرد و گفت که تکمیل ساخت این نیروگاه‌ها حدود سه سال طول می‌کشد.

بایدن


بیشتر بخوانید

  • همکاری آمریکا و ژاپن در زمینه تراشه نیمه هادی

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا