سرور مجازی
سخت افزار

تراشه‌های خارجی از شبکه مخابراتی چین حذف می‌شوند

تراشه‌های خارجی از شبکه مخابراتی چین حذف می‌شوند

چنین اقدامی روی شرکت های بزرگ تراشه سازی آمریکایی یعنی اینتل و AMD تاثیر می گذارد. به همین دلیل دیروز در معاملات پیش از بازار، ارزش سهام شرکت های مذکور کاهش یافت. اینتل از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

خبر مذکور در حالی منتشر می شود که تلاش های دولت چین برای جایگزین کردن فناوری های خارجی با نمونه های داخلی در بحبوحه تنش چین و آمریکا، افزایش یافته است. از سوی دیگر دولت آمریکا نیز تحریم های سختگیرانه تری برای صادرات فناوری های رده بالا به رقبایش وضع کرده است.

به گفته ۵ شرکت کارگرازی در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی، در این سال میلادی به شرکت های دولتی چینی دستور داده شد تا ۲۰۲۷ میلادی نرم افزارهای آفیس در سیستم های رایانشی خود را محصولات داخلی جایگزین کنند.

طبق گزارش نشریه وال استریت ژورنال به نقل از افراد آگاه، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به اپراتورهای موبایل دستور داد تا شبکه های خود را برای وجود نیمه رساناهای غیرچینی بررسی کنند و جدول زمانی برای جایگزین کردن آنها تعیین کنند. نشریه فایننشال تایمز نیز در ماه مارس فاش کرد چین دستورالعملی برای حذف تراشه های آمریکایی اینتل و AMD از رایانه های شخصی و سرورهای دولتی صادر کرده است.

چین سال گذشته بزرگترین بازار اینتل بود ۲۷ درصد کل درآمد شرکت از این کشور تامین شده بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا