سرور مجازی
اخبار آی تی

امسال در تمام استان‌ها دستگاه‌های شارژ خودروهای برقی نصب می‌شود

عادل دمشقی روز یکشنبه ۲۷ تیرماه در مراسم رونمایی از اولین ایستگاه شارژ خورشیدی خودروی برقی در گروه مپنا اظهار کرد: این ایستگاه در حقیقت شارژری است که منبع تامین انرژی آن خورشید است.

به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه روند ساخت این دستگاه حدود یکسال طول کشیده، توضیح داد: این دستگاه شارژر کند خودروی‌های برقی است که در کنار شارژرهای سریعی که قبلا تولید شده قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: این شارژرها را به تعداد قابل توجهی در خیابان‌ها نصب می‌کنند که حدود یک میلیون عدد از آنها در دنیا به ویژه کشورهای اروپایی نصب شده است.

وی اضافه کرد: این شارژر این امکان را می‌دهد که فروشندگان مغازه‌ها و ساکنان برج‌ها و … بتوانند خودروی خود را در فاصله زمانی سه ساعته شارژ کنند.

دمشقی اضافه کرد: نکته متمایز این دستگاه شارژ این است که تامین انرژی آن از طریق سلول‌های خورشیدی و انرژی پاک است.

این مسئول ادامه داد: ساخت خودروهای برقی برای کاهش آلودگی است ولی این شائبه وجود دارد که افزایش تولید نیروگاه‌ها برای تولید برق مورد نیاز آنها در آینده ممکن است باعث افزایش آلودگی شود به همین دلیل اگر بتوانیم از باد و خورشید برای تامین انرژی این شارژرها استفاده کنیم، این دغدغه تا حد زیادی رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: ایستگاه ایجاد شده می‌تواند برق را در زمان‌هایی که خودرویی به شارژر متصل نیست ذخیره و یا برای سایر مصارف به شبکه بازگرداند.

دمشقی تاکید کرد: نمونه‌ای که امروز رونمایی شده قابلیت تولید حدود سه کیلووات انرژی را دارد ولی بسته به بستری که روی سقف برای جذب انرژی خورشید قرار می‌گیرد قابل افزایش است.

وی ابراز کرد: به عنوان مثال برای یک خودروی هیبردی با ۱۲ کیلووات باتری حدود سه ساعت زمان نیاز است که با شارژ کند، شارژ شود.

وی توضیح داد: حدود هشت نفر بر روی این سیستم کار کرده‌اند و حدود ۲۰۰ میلیون تومان هم برای ایجاد کل ایستگاه هزینه شده است.

دمشقی ابراز کرد: بدون شک ساخت این ایستگاه در تیراژ بیشتر هزینه کمتری خواهد داشت و به نظر می‌رسد با ۱۲۰ میلیون تومان بشود این ایستگاه را ساخت.

وی ابراز کرد: طراحی و ساخت این ایستگاه حدود سه ماه طول کشیده ولی ساخت شارژر آن حدود یکسال زمان برده است.

وی گفت: دستگاه‌های شارژر تندی که ساخته‌ایم تا آخر سال در تمام استان‌های کشور نصب می‌شود و برنامه داریم تا پایان سال ۲۰۰ شارژر کند هم بسازیم.

وی افزود: هر چقدر تعداد خوردوهای برقی در کشور زیاد شود به تبع آن تولید شارژرهای تند و کند هم افزایش می یابد.

مدیر توسعه خودرو و زیرساخت‌های مپنا ادامه داد: این اولین ایستگاه خورشیدی است که رونمایی شده و با توجه به متقاضیانی که خواهد داشت ساخت تعداد بیشتری از آن در برنامه کاری قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: به دنبال صادرات این شارژرها به ویژه به کشورهایی همسایه که با مشکل برق مواجه شده‌اند هستیم و تا کنون مذاکراتی با ارمنستان، پاکستان و عراق انجام شده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا