سرور مجازی
zoomit

رجزخوانی بایدو برای تسلا: فناوری خودران ما یک نسل جلوتر از خودروساز بزرگ آمریکایی است

شرکت خودروساز Jidu Auto، تولیدکننده‌ی خودرو برقی و زیرمجموعه‌ی بایدو (Baidu)، موتور جست‌و‌جوی بزرگ چینی، می‌گوید در‌زمینه‌ی فناوری‌های خودران «یک نسل جلوتر از تسلا» خواهد بود. رابین لی، مدیرعامل بایدو، بیان می‌کند: «درک ما از وسایل نقلیه‌ی هوشمند بدین‌صورت است که تولید خودرو برقی مرحله‌ی نیمه‌نهایی و تولید خودرو هوشمند مرحله‌ی نهایی است.»

شرکت Jidu قصد دارد در سال ۲۰۲۸ بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو رباتیک عرضه کند. این شرکت برنامه دارد در سال ۲۰۲۴ دومین مدل از خودروهای رباتیکش را نیز وارد مرحله‌ی تولید انبوه کند. اولین خودرو مفهومی رباتیک Jidu دستگیره‌ی در ندارد و به‌طور‌کامل ازطریق سیستم تشخیص صدا کنترل می‌شود. این خودرو ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد و تیر ۱۴۰۱) رونمایی شد. شرکت چینی می‌گوید خودروی یادشده را در سال آینده‌ی میلادی به تولید انبوه می‌رساند.

خودروهای رباتیک Jidu به فناوری‌های توسعه‌داده‌شده‌ی بایدو مجهز می‌شوند تا بتوانند به‌صورت خودران حرکت کنند. این خودروها دو حسگر لایدار و ۱۲ دوربین خواهند داشت. لایدار سیستمی شبیه به رادار است که به‌جای امواج رادیویی، از نور لیزری پالس‌دهی‌شده برای تشخیص محیط استفاده می‌کند. تسلا در خودروهایش حسگر لایدار ندارد.

مقاله‌های مرتبط:

  • تسلا در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ با کاهش ۹۰۰ میلیون دلاری سود مواجه شده است
  • تاکسی خودران آینده‌نگرانه‌ Baidu مانند راننده‌ای باتجربه عمل می‌کند

برنامه‌های بایدو برای تولید خودرو الکتریکی و خودران در حالی تسریع می‌شود که پس از موفقیت چشمگیر تسلا در تجاری‌سازی خودروهای الکتریکی، سایر شرکت‌های فعال در صنعت فناوری نیز به‌دنبال حرکت در مسیری مشابه هستند. گفته می‌شود اپل روی خودرویی اختصاصی کار می‌کند. شیائومی نیز با همکاریِ شرکت‌های چینی مشغول کار روی خودرو است.

به‌گزارش رویترز، بایدو امروز اعلام کرد که از دو شهر بزرگ چین مجوز دریافت کرده است تا تاکسی‌های رباتیک بدون راننده‌ی خود را وارد جاده کند. در برخی از شهرهای چین، چنین مجوزی صادر شده است؛ اما آن مجوزها نیازمند حضور فردی متخصص روی صندلی شاگرد هستند. مجوز دریافتی بایدو اعلام می‌کند به حضور هیچ راننده‌ای در تاکسی‌های رباتیک این شرکت نیازی نیست.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا