سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی نفت امروز 1400/04/14

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که پس از اختلاف نظر میان اعضای گروه اوپک پلاس در هفته گذشته سرمایه گذاران و تجار منتظر گفت وگوهای مهم اعضای این گروه اوپک پلاس در هفته جاری هستند، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود و نفت برنت پس از 4 جلسه افزایش امروز افت کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 11 سنت معادل 0.14 درصد کاهش به 76 دلار و 6 سنت رسید. نفت برنت هفته گذشته شاهد کاهش جزئی یک سنتی بود و اولین کاهش هفتگی طی 6 هفته اخیر را تجربه کرد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه اوت هم امروز با 11 سنت معادل 0.15 درصد کاهش به 75 دلار و 5 سنت رسید. نفت خام آمریکا هفته گذشته 1.5 درصد افزایش داشت و ششمین هفته افزایشی متوالی را به ثبت رساند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش روز جمعه رای به افزایش تولید حدودا 2 میلیون بشکه ای تولید خود در فاصله ماه های آگوست تا دسامبر و تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال 2022 دادند اما مخالفت های امارات مانع از تصمیم گیری اجماعی در درون گروه شد.

این اختلاف نظر در بین اعضای گروه اوپک پلاس کم سابقه بود. فاصله گرفتن منافع ملی کشورهای عضو از یکدیگر در حال تاثیرگذاری بر سیاست واحد اوپک پلاس است، زیرا از یک طرف مصرف کنندگان نفت بیشتری طلب می کنند و از سوی دیگر کشورهای تولیدکننده تمایل دارند هر کدام سهم بیشتری از بازار را در دوره ترمیم اقتصاد جهان از آن خود کنند.

موسسه ای ان زد ریسرچ در یادداشتی نوشت: «اقدام اخیر امارات تردیدهایی را در مورد تداوم اتحاد اوپک پلاس ایجاد می کند. اتحاد بسیار بالای این گروه نقش مهمی در برقراری توازن مجدد در بازار پس از افت شدید تقاضای جهانی ایفا کرده بود… در هم شکسته شدن این ائتلاف می تواند موجب سقوط قیمت نفت شود.»

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا