سرور مجازی
اقتصادی

زمینه صعود احتمالی طلای جهانی/ مرز حساس سکه

به گزارش دیتاسنتر من، قیمت طلا در معاملات بازار جهانی پس از چهار هفته حرکت نزولی، هفته گذشته توانست صعود قیمتی قابل‌توجهی را به نمایش بگذارد و احساسات معامله‌‌‌‌گران را نسبت به سرمایه‌گذاری مجدد و حضوری پررنگ در این بازار بهبود ببخشد.

به طوری که این فلز گرانبها جایگاه خود را از مرز ۱۸۰۰ دلار ارتقا داد و تا مرز مهم ۱۸۵۰ دلار در هر اونس اوج گرفت. بر این اساس طلای جهانی توانست سودآوری ۰۴/ ۲‌درصدی عاید سرمایه‌گذاران خود کند. با این حال برخی کارشناسان این حوزه بر این باور هستند که با توجه به حضور فدرال رزرو برای کنترل تورم ایالات متحده و اعمال سیاست‌های پولی خود ممکن است تا خریداران با احتیاط بیشتری معاملات خود را انجام دهند.

از سوی دیگر نیز با توجه به افزایش امیدواری‌‌ها نسبت به رشد طلا در کوتاه‌‌مدت این احتمال وجود دارد که برخی سرمایه‌گذاران برای کسب سود‌‌های مقطعی وارد بازار شده و زمینه را برای تقویت تقاضا و رشد بهای فلز زرد فراهم سازند.

روند معکوس طلای جهانی و بازار داخلی

هر چند که قیمت اونس جهانی به طور کلی روندی کاهشی داشته، اما در چند روز اخیر طلا و سکه داخلی با افزایش قیمت همراه بود و بر ارزش ذاتی سکه موثر واقع شد.

با این حال باید توجه داشت مساله تقاضا و موضوعات غیراقتصادی نیز بر روند قیمت سکه امامی تاثیر‌گذار است. شرایطی که در حال حاضر تقاضا را به حداقل رسانده و باعث شده سکه یاد شده تغییرات محدودی به همراه داشته باشد. به هر حال روز یکشنبه هر قطعه از این فلز گرانبهای داخلی به قیمت ۱۴‌میلیون و ۴۱۰‌هزار تومان و در نزدیکی مرز حساس مقاومت تکنیکی خود مورد داد و ستد قرار گرفت.

علاوه بر این حباب سکه امامی همچنان بیش از یک‌میلیون تومان قرار دارد که ریسک معاملات را برای سرمایه‌‌گذاران این حوزه در سطوح بالایی قرار داده است.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار مربوط به نرخ طلا و سکه را در صقحه طلا و ارز دیتاسنتر من بخوانید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا