سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی طلا امروز 1400/04/14

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که پس از انتشار آمارهای ضد و نقیض از وضعیت اشتغال در آمریکا نگرانی ها از افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در این کشور تا حدودی فروکش کرده است و سرمایه گذاران منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست ماه ژوئن فدرال رزرو هستند، قیمت طلا روز دوشنبه کاهشی جزئی داشت و در نزدیکی بالاترین رقم 2 هفته اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که روز جمعه به بالاترین رقم از 18 ژوئن یعنی 1794 دلار و 86 سنت رسیده بود، امروز با 0.01 درصد کاهش به 1787 دلار و 11 سنت رسید. امروز به مناسبت روز استقلال اکثر بازارهای آمریکا تعطیل هستند.

قیمت طلا در معاملات آتی امروز با 0.21 درصد رشد به 1787 دلار رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «آمارهای دستمزدها در هفته گذشته سیگنال های ضد و نقیضی را به بازار ارسال کرد و ارقام به اندازه کافی برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو متقاعد کننده نبود.»

وی افزود: «اما رشد اقتصادی در آمریکا شتاب گرفته و نرخ تورم بالاست…از این رو بعید است قیمت طلا خیلی بالا برود.»

آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان داد که شرکت های آمریکایی در ماه ژوئن بیشترین تعداد استخدام را در طی 10 ماه گذشته داشته اند، اما با این حال نرخ بیکاری اندکی افزایش داشته است.

در عین حال ترمیم بازار کار آمریکا سبب افزایش تمرکز سرمایه گذاران بر آمارهای اقتصادی و حرکت بعدی فدرال رزرو شده و در حالی که نرخ تورم بالا رفته، بازارها از هر نشانه دیگری که حکایت از ترمیم اقتصادی قدرتمند آمریکا داشته باشد استقبال می کنند.

صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو که روز چهارشنبه منتشر خواهد شد احتمالا نظر سیاست گذاران در مورد تورم و سیاست پولی در ماه های آینده را روشن تر خواهد کرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا