سرور مجازی
zoomit

لپ‌تاپ‌های سری ExpertBook ایسوس با تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل و نمایشگر IPS یا OLED معرفی شدند

با برگزاری نمایشگاه IFA 2022 در برلین، ایسوس تعدادی لپ‌تاپ جدید از سری ExpertBook را معرفی کرده است. این محصولات ExpertBook B5 و ExpertBook B5 Flip و ExpertBook B5 Flip را شامل می‌شوند.

ایسوس ExpertBook B5 و B5 Flip

لپ تاپ‌های سری ExpertBook B5 و B5 Flip ایسوس

ExpertBook B5 و B5 Flip ایسوس تقریباً مشابه یکدیگر هستند. این دو لپ‌تاپ از پردازنده‌های سری P اینتل تا Core i7 1270P با vPro بهره می‌برند و حداکثر با ۴۰ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه خواهند شد که ۸ گیگابایت آن روی مادربرد لحیم‌ شده است. این محصولات با گرافیک مجزای اختیاری Arc A350M فروخته می‌شوند که پردازنده‌ی گرافیکی پایه برای بارهای کاری سبک محسوب می‌شوند. در بخش ذخیره‌سازی نیز، این دو دستگاه دو اسلات M.2 دراختیار کاربر قرار می‌دهند.

به‌نوشته‌ی XDA، یکی از ویژگی‌های مهم ExpertBook B5 و B5 Flip ایسوس صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی آن‌ها است که از نسبت تصویر ۱۶:۱۰ بهره می‌برد. مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ‌ها وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل را ارائه می‌دهد و پنل آن از نوع IPS است. البته امکان خرید مدل مجهز به پنل OLED با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل نیز وجود دارد که تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش از نمایش محتوا ارائه می‌دهد. در لبه‌ی بالای نمایشگر این لپ‌تاپ‌ها، شاهد وب‌کم HD با قابلیت تشخیص چهره مادون‌قرمز یا وب‌کم Full HD بدون مادون‌قرمز هستیم.

لپ تاپ‌های سری ExpertBook B5 و B5 Flip ایسوس

ExpertBook B5 Flip ایسوس از دستورهای لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و با قلم استایلوس عرضه می‌شود. این قلم هنگام قرارگیری در جایگاه مخصوص روی لپ‌تاپ، به‌طور‌خودکار شارژ می‌شود؛ بنابراین، همیشه آماده‌ی کار است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • HP Dragonfly Folio G3 با نمایشگر OLED و دوربین 8 مگاپیکسلی رونمایی شد
  • هرآنچه از مک بوک ایر ۱۵ اینچی می‌دانیم؛ مشخصات، تاریخ عرضه و قیمت

لپ‌تاپ‌های ایسوس ExpertBook B5 و B5 Flip به‌عنوان محصولات تجاری، درگاه‌های ارتباطی متنوعی مثل دو پورت تاندربولت ۴، دو درگاه RJ45، پورت HDMI، درگاه USB a، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و اسلات کارت microSD را ارائه می‌دهند. وزن ExpertBook B5 تقریباً ۱٫۴ کیلوگرم و وزن B5 Flip حدود ۱٫۶۵ کیلوگرم است.

مشخصاتExpertBook B5 FlipExpertBook B5
پردازندهاینتل Core i7 1270Pاینتل Core i7 1270P
رمحداکثر ۴۰ گیگابایت، ۸ گیگابایت لحیم‌شده روی مادربرد و پشتیبانی از اسلات SODIMMحداکثر ۴۰ گیگابایت، ۸ گیگابایت لحیم‌شده روی مادربرد و پشتیبانی از اسلات SODIMM
نمایشگر

IPS با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل
OLED با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل

۱۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰

پشتیبانی از دستورهای لمسی و قلم استایلوس با قابلیت شارژ خودکار

IPS با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل
OLED با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل

۱۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰

گرافیکIntel Arc A350M (اختیاری)Intel Arc A350M (اختیاری)
درگاه‌هادو پورت تاندربولت ۴، دو درگاه RJ45، پورت HDMI، درگاه USB a، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و اسلات کارت microSDدو پورت تاندربولت ۴، دو درگاه RJ45، پورت HDMI، درگاه USB a، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و اسلات کارت microSD
دوربینوب‌کم HD با مادون‌قرمز یا Full HD بدون مادون‌قرمزوب‌کم HD با مادون‌قرمز یا Full HD بدون مادون‌قرمز
وزن۱٫۶۵ کیلوگرم۱٫۴ کیلوگرم

ایسوس ExpertBook B6 Flip

ExpertBook B6 Flip ایسوس دستگاهی کاملاً منحصر‌به‌فرد است و درواقع، ورک‌استیشنی متحرک است که به تراشه‌های جدید سری HX اینتل با حداکثر توان مصرفی ۵۵ وات مجهز شده است. خریداران می‌توانند این لپ‌تاپ را حداکثر با پردازنده‌ی Core i9 12950HX سفارش دهند؛ تراشه‌ای که شامل ۱۶ هسته و ۲۴ ترد است. این محصول با گرافیک حرفه‌ای انویدیا RTX A2000 با ۸ گیگابایت حافظه نیز عرضه می‌شود.

حداکثر توان مصرفی قطعات داخلی این لپ‌تاپ درمجموع می‌توانند به توان مصرفی ۱۳۵ وات برای پردازنده‌ی مرکزی و ۸۰ وات برای پردازنده‌ی گرافیکی برسد. از دیگر ویژگی‌های لپ‌تاپ ExpertBook B6 Flip ایسوس می‌توان به حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی رم ECC و دو اسلات M.2 برای ذخیره‌سازی SSD تا چهار ترابایت اشاره کرد.

لپ تاپ‌های سری ExpertBook B6 Flip ایسوس

ایسوس ExpertBook B6 Flip از صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی بهره می‌برد که می‌توان آن را چرخاند و به‌عنوان تبلت یا در حالت‌های مختلف مثل ایستاده استفاده کرد. نمایشگر این محصول از نوع IPS با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت است؛ البته امکان سفارش این مدل با نمایشگر miniLED نیز وجود دارد.

وضوح همه‌ی مدل‌ها این لپ‌تاپ ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است؛ اما روشنایی مدل miniLED به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد و از قابلیت کاهش نور تطبیقی نیز برخوردار است. در لبه‌ی بالای صفحه‌نمایش این دستگاه هم، یک وب‌کم Full HD با مادون‌قرمز تعبیه شده است.

لپ تاپ‌های سری ExpertBook B6 Flip ایسوس

ExpertBook B6 Flip از برادران خود سنگین‌تر است و ۲٫۷ کیلوگرم وزن دارد. ضخامت این دستگاه نیز به ۲۷٫۲ میلی‌متر می‌رسد و طیف گسترده‌ای از پورت‌ها ازجمله تاندربولت ۴، درگاه RJ45، درگاه mini DisplayPort، پورت HDMI، درگاه USB A، کارت‌خوان هوشمند و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

مشخصاتExpertBook B6 Flip
پردازندهحداکثر تا Core i9 12950HX
رمحداکثر ۱۲۸ گیگابایت ECC
گرافیکانویدیا RTX A2000
نمایشگر

۱۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰

پنل IPS با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل / حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت
پنل miniLED با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل / حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت

درگاه‌ها

تاندربولت ۴، درگاه RJ45، درگاه mini DisplayPort، پورت HDMI، درگاه USB A، کارت‌خوان هوشمند و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون

وزن و ضخامت

۲٫۷ کیلوگرم با ضخامت ۲۷٫۲ میلی‌متر

ذخیره‌سازی

اسلات M.2 با پشتیبانی از ۴ ترابایت SSD

دوربین

وب‌کم Full HD با پشتیبانی از مادون‌قرمز

هر سه لپ‌تاپ جدید ایسوس از سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۲ دردسترس خریداران قرار خواهند گرفت؛ اما جزئیات مربوط به قیمت آن‌ها هنوز اعلام نشده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا