سرور مجازی
فضای مجازی

استفاده از وای فای برای جهت یابی دقیق ربات ها

 اکثر سیستم‌های رباتیک در حال حاضر به حسگر‌های نوری متکی هستند تا بدانند کجا باید بروند، یک نمونه اولیه ربات توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا ساخته شده است که از سیگنال‌های وای فای برای ناوبری بسیار دقیق در فضای داخلی استفاده می‌کند.

به گزارش cosmosmagazine؛ نور یا حسگر‌های مرتبط با بصری مانند دوربین‌ها و LiDAR‌ها در نور کم، نور متغیر یا محیط‌های تکراری مانند راهرو‌های طولانی یا انبار‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. برای مبارزه با این موضوع، محققان از فناوری وای فای با سیگنال‌های فرکانس رادیویی استفاده کردند که به بهبود ناوبری رباتیک در محیط‌های داخلی چالش‌برانگیز کمک می‌کند. این یک فناوری است که می‌تواند نسبت به LiDAR ارزان‌تر و انرژی‌زا باشد.

پروفسور دینش بهارادیا، رهبر پروژه، می‌گوید: «تقریباً هر جا که می‌رویم با سیگنال‌های بی‌سیم احاطه شده‌ایم. زیبایی این کار این است که می‌توانیم از این سیگنال‌های روزمره برای انجام بومی‌سازی و نقشه‌برداری داخلی با روبات‌ها استفاده کنیم.»

آدیتیا آرون، نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: «با استفاده از وای‌فای، نوع جدیدی از روش‌های سنجش را ساخته‌ایم که شکاف‌های حسگر‌های مبتنی بر نور امروزی را پر می‌کند و می‌تواند به ربات‌ها در سناریو‌هایی که در حال حاضر نمی‌توانند حرکت کنند کمک کند.

نمونه اولیه ربات با استفاده از سخت‌افزار آماده و ساخته شد که شامل یک ربات مجهز به حسگر‌های وای‌فای و از فرستنده‌های وای فای تجاری موجود ساخته شده بود. با استفاده از نقاط دسترسی مجاورت در وای فای ، ربات قادر به ارسال و دریافت سیگنال‌های بی سیم بود. این ارتباط رفت و برگشت پیوسته شبیه به بازی مارکوپولو است و همین امر باعث می‌شود که استفاده از سیگنال‌های وای فای برای ناوبری دقیق شود.

Roshan Ayyalasomayajula، یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: این ارتباط دو طرفه در حال حاضر بین دستگاه‌های تلفن همراه مانند تلفن شما و نقاط دسترسی وای‌فای همیشه اتفاق می‌افتد – فقط به شما نمی‌گوید کجا هستید. فناوری ما از آن ارتباط برای انجام بومی سازی و نقشه برداری در یک محیط ناشناخته استفاده می‌کند.

استفاده از وای فای برای جهت یابی دقیق ربات ها

این تیم آزمایشی از ربات را در کف یک ساختمان اداری انجام داد، چندین نقطه دسترسی را در اطراف فضا قرار داد و ربات را به حسگر‌های وای فای، دوربین و LiDAR برای مقایسه مجهز کرد. دقت سیگنال‌های وای فای برای محلی سازی و نقشه برداری با دوربین و LiDAR برابری می‌کند.

آرون می‌گوید: «ما می‌توانیم از سیگنال‌های وای‌فای، که اساساً رایگان هستند، برای سنجش قوی و قابل اعتماد در محیط‌های چالش‌برانگیز بصری استفاده کنیم. حسگر وای فای به طور بالقوه می‌تواند جایگزین LiDAR‌های گران قیمت و مکمل سایر حسگر‌های کم هزینه مانند دوربین‌ها در این سناریو‌ها شود.

این تیم اکنون به دنبال ترکیب حسگر‌های وای فای، برای دقت، با دوربین ها، اطلاعات بصری و متنی از محیط است تا یک فناوری جامع تر، اما ارزان‌تر برای نقشه برداری توسعه دهد.

این تحقیق در کنفرانس بین المللی رباتیک و اتوماسیون ۲۰۲۲ (ICRA) که از ۲۳ تا ۲۷ می‌در فیلادلفیا (آمریکا) برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

مهندسان UC San Diego فناوری کم هزینه و کم مصرفی را توسعه داده اند تا به ربات‌ها کمک کند مسیر خود را در داخل خانه به دقت در نور ضعیف و بدون علائم یا ویژگی‌های قابل تشخیص ترسیم کنند. این فناوری به جای نور از سیگنال‌های WiFi استفاده می‌کند تا به ربات کمک کند تا مسیر  خود را تشخیص دهد.


  • دانشمندان عینکی ساختند که تصاویر را مستقیماً به مغز می فرستد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا