سرور مجازی
zoomit

ویژگی «امنیت پیشرفته» مرورگر مایکروسافت اج دردسترس عموم کاربران قرار گرفت

مایکروسافت امروز نسخه‌ی ۱۰۴٫۰٫۱۲۹۳٫۴۷ مرورگر اج را در کانال پایدار آن منتشر کرد. مهم‌ترین ویژگی اضافه‌شده به این به‌روزرسانی حالت امنیتی پیشرفته‌ی جدید است. این قابلیت قبلاً به‌عنوان حالت Super Duper Secure شناخته می‌شد و دو گزینه‌ی متعادل (Balanced) و سخت‌گیرانه (Strict) را ارائه می‌داد.

بااین‌حال، غول فناوری مستقر در ردموند اکنون گزینه‌ی پایه‌ (Basic) جدیدی نیز به آن اضافه کرده است؛ گزینه‌ای که این شرکت استفاده از آن را به اکثر کاربران توصیه می‌کند. حالت جدید پایه حتی در نسخه‌ی آزمایشی اج نیز وجود نداشت. مایکروسافت می‌گوید حالت امنیتی پیشرفته در اج می‌تواند هنگام مرور اینترنت، از کاربران محافظت کند. حال این ویژگی چیست؟

مقاله‌ی مرتبط:

  • با مرگ اینترنت اکسپلورر، سهم بازار مرورگر مایکروسافت اج در حال افزایش است
  • مایکروسافت به‌زودی با فشرده‌سازی حافظه نهان، عملکرد مرورگر اج را بهبود می‌بخشد

به‌نوشته‌ی Neowin، حالت امنیتی پیشرفته‌ی اج وب‌سایت‌های ناآشنا را بدون کامپایل به‌موقع (JIT) اجرا می‌کند تا از آن‌ها بهتر محافظت کند. اجرای موسوم به JIT-less سطح حمله‌ها را کاهش می‌دهد و امکان سوءاستفاده از آن را برای وب‌سایت‌های مخرب دشوارتر خواهد کرد. همچنین، این ویژگی شامل محافظت از پشته‌ی سخت‌افزاری و محافظت کد دلخواه (ACG) و محافظ جریان کنترل (CFG) است.

به‌روزرسانی جدید مایکروسافت اج امکانات زیر را به‌ارمغان می‌آورد:

  • افزایش امنیت در وب: بهبودهایی برای افزایش امنیت شما در وب در edge://settings/privacy ارائه شده است که حالت Basic را به‌عنوان گزینه‌ی پیش‌فرض انتخاب می‌کند. مایکروسافت اج با استفاده از این گزینه، حفاظت امنیتی بیشتری به وب‌سایت‌هایی ارائه می‌دهد که کمتر از آن‌ها بازدید شده است. این ویژگی تجربه‌ی کاربری را برای وب‌سایت‌های محبوب وب حفظ می‌کند. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به این پیوند مراجعه کنید.
  • داده‌های کروم را در اولین تجربه‌ی اجرای اج به این مرورگر انتقال دهید: این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد که داده‌های کروم خود را با ورود به حساب گوگل در اولین تجربه‌ی اجرای مایکروسافت اج، به این مرورگر انتقال دهد. می‌توان این ویژگی را با غیرفعال‌کردن First Run Experience با خط‌مشی HideFirstRunExperience یا با تنظیم AutoImportAtFirstRun روی «DisabledAutoImport» خاموش کرد.

به‌روزرسانی‌های خط‌مشی نسخه‌ی جدید مایکروسافت اج را می‌توانید در سایت رسمی این شرکت مشاهده کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا