سرور مجازی
اینترنت

تنش‌سازی حامیان «صیانت» در «بهارستان» / ویس‌کرمی: با چه رویی می‌خواهیم، خدمت «حضرت آقا» برویم / «استخاره» کردم، خوب آمد که بگویم …

مهرداد ویس‌کرمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، بیان کرد: طرح مربوط به فضای مجازی یک بار با رأی مجلس به صورت اصل ۸۵ یعنی بررسی و تصویب در کمیسیون ویژه تصویب شد و بعد با جوسازی در این موضوع تشکیک به وجود آمد و در صحن رأی‌گیری شد و صحن برای بار دوم به بررسی این طرح در کمیسیون مشترک رأی داد.

وی متذکر شد: به علت جوسازی داخلی که عمدتاً در خارج از کشور هدایت می‌شد، ادامه کار کمیسیون درباره طرح مذکور متوقف شد. در یک جلسه غیرعلنی مجلس هم به صورت غیرمتعارف رأی استمزاجی گرفته شد که در آن‌جا هم آرای مخالف و موافق نزدیک به هم بودند و در نهایت موضوع به صحن برگشت و از ادامه کار کمیسیون جلوگیری شد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سه سال از عمر مجلس می‌گذرد و ما هنوز یک قانون درباره فضای مجازی نداریم که مطالبه رهبری است. جنگ ترکیبی اخیر و فیلترینگ هم نشان داد که فیلترینگ منتظر قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی نمی‌ماند و این عیب بزرگ مجلس است که قانون‌گذاری را رها کرده و تصمیم‌گیری درباره فضای مجازی ندارد. هیئت رئیسه باید این موضوع را در دستورکار مجلس قرار دهد.

وی ادامه داد: باید صحن مجلس درباره ادامه کار کمیسیون مشترک تصمیم‌گیری کند. از خرداد ماه به من قول دادند که این موضوع را بررسی می‌کنند و چند ماه دیگر به خرداد می‌رسیم و قرار است دوباره خدمت حضرت آقا برویم. با چه رویی می‌خواهیم بگوییم که فضای مجازی ما قانون ندارد؟ چرا در جمهوری اسلامی قانونی برای فضای مجازی نداریم، این در حالی است که فضای مجازی بسیاری از کشورها قانون‌مند است.

ویس کرمی گفت: چرا شهامت انقلابی بودن را از دست داده‌ایم و چهار تا بچه برای ما تصمیم‌گیری می‌کنند؟ اگر با هشدار ولی امر مسلمین از خواب بیدار نشویم، با لگد دشمن بیدار می‌شویم که اغتشاشات اخیر همه چیز را به خوبی نشان داد.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در واکنش به این تذکر، گفت: بیش از ۱۰ جلسه بنده خدمت شما و دوستان دیگر بودم که ساعت‌ها مسئله را مطرح کردید. شما صبح امروز هم به بنده گفتید که این موضوع در جلسه علنی مطرح نشود اما الان می‌گوئید در جلسه علنی مطرح شود؟ ما ان‌شاءالله این موضوع را در دستورکار می‌گذاریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۱۰ جلسه کار محتوایی درباره طرح مذکور انجام شده و کار متوقف نشده است، اظهار داشت: بسیاری از وظایف در اختیار شورای عالی فضای مجازی است، پس کشور معطل نبوده است. شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی اختیار تام داشته و خیلی خوب هم عمل کردند که آثار آن را می‌بینید. اما ان‌شاءالله این طرح در صحن مجلس مطرح می‌شود

۲۱۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا