سرور مجازی
تکنولوژی

یک بازوی رباتیک شطرنج‌باز با حمله به حریف انسانی‌اش، انگشت او را شکست! [تماشا کنید]

یک پسر بچه هفت ساله که یکی از برترین بازیکنان شطرنج زیر 9 سال روسیه محسوب می‌شود، پس از اینکه مهره‌ای را زودتر از زمان لازم جابه‌جا کرد، با رفتار تهاجمی ربات شطرنج‌باز روبرو شد که این امر منجر به شکستگی یکی از انگشت‌های او شد.

طبق گزارش‌های موجود، بازوی رباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی که در حال انجام بازی شطرنج با این پسر بچه بود، بلافاصله پس از حرکت ناخواسته بازیکن جوان، انگشت او را گرفته و با قدرت زیادی فشار داده است. هرچند اطرافیان پسر بلافاصله نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، اما موفق نشدن تا از شکستگی انگشت بازیکن جوان جلوگیری کنند.

حمله ربات شطرنج باز به کودک

«سرگئی لازارف»، رئیس فدراسیون شطرنج مسکو درباره این خبر توضیح می‌دهد:

نوشته های مشابه

«ما این ربات را اجاره کرده‌ایم و قبلا برای مدت زیادی در بسیاری از مکان‌ها همراه با متخصصان آزمایش شده است. ظاهرا این بار اپراتورها از آن غافل شده‌اند. زمانی که کودک مهره را حرکت می‌دهد، سپس باید به ربات زمان داد تا واکنش خود را نشان دهد. اما این بار پسر کمی عجله کرد و ربات دست او را گرفت.»

در حالی که والدین کودک اکنون در حال بررسی طرح شکایت هستند، کودک مسابقات بعدی خود را با دست گچ گرفته‌شده انجام داده است.

لازارف به عنوان سخنان پایانی خود توضیح داد که برای برطرف کردن مشکل این ربات همکاری‌های لازم را خواهند کرد. همچنین به گفته اپراتورهای ربات، باید امنیت کار خود را افزایش دهند تا از وقوع چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود.

صنعت رباتیک در چند سال گذشته پیشرفت بسیار زیادی کرده است. در چند وقت گذشته، نمونه‌های جالبی از جمله سگ رباتیکی که بدون دخالت انسان می‌تواند با تفنگ به اهدافش شلیک کند رونمایی شده بودند. همچنین ماه گذشته، یک بازوی رباتیک به یک مرد فلج کمک کرده بود که تنها با ذهن خود غذا بخورد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا