سرور مجازی
اینترنت

رقیب استارلینک از راه رسید/ رقابت داغ برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای

رقیب استارلینک از راه رسید/ رقابت داغ برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای

این پرتاب از مجتمع پرتاب فضایی ۴۱ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام خواهد شد. پنجره پرتاب دو ساعته در ساعت ۲ بعدازظهر به وقت شرقی باز می‌شود.

طبق گفته تیم پروژه کویپر، موشک اطلس-۵ این دو ماهواره را در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری مستقر می‌کند، جایی که آنها وارد مدار پایین زمین می‌شوند.

از آنجا، تیم پروژه کویپر آزمایش‌های مختلفی را برای برقراری اولین تماس با ماهواره‌ها و همچنین استقرار آرایه‌های خورشیدی برای تولید برق انجام خواهد داد. هنگامی که سیستم ماهواره‌ای به اینترنت متصل شد، تیم تلاش خواهد کرد اطلاعاتی را بین ماهواره‌ها و پایانه روی زمین ارسال کند.

آمازون می‌گوید در پایان مأموریت ماهواره‌ها را به‌طور فعال از مدار خارج می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد در جو زمین بسوزند.

«راجیو بادیال»، معاون فناوری پروژه کویپر، در بیانیه‌ای می‌گوید: «ما آزمایش‌های گسترده‌ای را اینجا در آزمایشگاه خود انجام داده‌ایم و به طراحی ماهواره‌مان اعتماد زیادی داریم، اما هیچ‌چیزی نمی‌تواند جایگزین آزمایش در مدار باشد. این اولین باری است که آمازون ماهواره‌ای را در فضا قرار می‌دهد و ما بدون در نظر گرفتن نحوه انجام مأموریت، چیزهای باورنکردنی را یاد خواهیم گرفت.»

درحالی‌که آمازون در ابتدا قرار بود ماهواره‌های آزمایشی خود را در اوایل سال جاری با موشک جدید ولکان به فضا پرتاب کند، موشک دچار انفجار شد و اولین پرتاب آن را به عقب انداخت. برای جلوگیری از تأخیرهای بیشتر، آمازون اعلام کرد که قصد دارد به جای آن به موشک اطلس-۵ روی آورد.

آمازون می‌گوید اولین ماهواره‌های تولیدی‌اش همچنان می‌توانند در نیمه اول سال ۲۰۲۴ پرتاب شوند و آزمایش بتا در پایان سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.

این شرکت در نهایت قصد دارد یک گروه ماهواره با تعداد بیش از ۳۲۰۰ در مدار پایین زمین داشته باشد که مسیری برای رقابت با استارلینک ایلان ماسک است. استارلینک درحال حاضر بیش از ۴۰۰۰ ماهواره در فضا دارد.

۵۸۵۸

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا