سرور مجازی
zoomit

ابزار وردپرس مراحل ساخت یک کسب‌وکار اینترنتی را توضیح می‌دهد

اکنون قصد داریم به صورت کامل و جامع درباره راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی صحبت کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید آن را به موفقیت برسانید.

روش‌های مختلف برای راه اندازی یک کسب‌و‌کار اینترنتی

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که شما می‌توانید با روش‌های مختلف، یک کسب‌و‌کار اینترنتی راه‌اندازی کنید. برای مثال برخی از کسب و کارهای اینترنتی بر پایه شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌شوند و اینگونه کار خود را شروع می‌کنند؛ یا برخی دیگر از کسب و کارهای اینترنتی بر پایه سایت راه اندازی می‌شوند.

راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی بر پایه شبکه‌های اجتماعی

منظور از شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌هایی مثل اینستاگرام است؛ اگر هم دقت کرده باشید این روش طرفداران بسیار زیادی دارد. اما چه موضوعی باعث شده که اکثر افراد، کسب‌و‌کار اینترنتی خود را بر پایه شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام راه اندازی کنند؟ در واقع با توجه به اینکه راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی در اینستاگرام هیچ هزینه‌ای برای مدیران به همراه ندارد، ترجیح می‌دهند که کار خود را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کنند.

راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی بر پایه سایت

روش دومی که معمولاً برای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، طراحی و ساخت سایت است. در واقع بهترین روش هم برای راه اندازی یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق، طراحی و ساخت سایت است؛ ولی با توجه به اینکه راه اندازی سایت، هزینه‌هایی برای مدیران کسب‌و‌کار به همراه دارد، از آن صرف نظر می‌کنند.

چرا طراحی و ساخت سایت، بهترین روش برای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی است؟

حالا چرا طراحی و ساخت سایت، بهترین روش برای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی و کسب درآمد است؟ جواب سؤال واضح است! در واقع به دلیل اینکه سایت، یک پلتفرم فوق‌العاده برای راه اندازی سایت است و مدیریت کامل آن در دستان شما است. ولی شبکه‌های اجتماعی چطور؟ هرگز نمی‌توانید به صورت 100 درصد روی آن‌ها مدیریت داشته باشید و باید تابع قوانین و مقررات برنامه‌ای باشید که از آن استفاده می‌کنید. برای مثال اگر کسب‌و‌کار خود را می‌خواهید در اینستاگرام راه اندازی کنید، اول باید بررسی کنید که چه قوانین و مقرراتی وجود دارد و سپس تحت هیچ شرایطی نباید برخلاف آن قوانین و مقررات عمل کنید.

فیلترینگ، در کمین شبکه‌های اجتماعی!

هر لحظه امکان فیلتر شدن تک تک شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و این موضوع یکی از دلایلی است که ما پیشنهاد نمی‌کنیم که یک کسب‌و‌کار اینترنتی را بر پایه شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام راه اندازی کنید. حتی اگر اخبار مربوط به فیلترینگ و شبکه‌های اجتماعی را هم دنبال کرده باشید، به خوبی می‌دانید که بارها در رابطه با فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی صحبت شده است. اگر فراموش نکرده باشید، سال‌ها قبل نیز با فیلتر شدن برنامه تلگرام، بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی که بر پایه تلگرام راه اندازی شده بودند، به‌شدت ضرر کردند و به کلی نابود شدند!

البته علاوه‌بر فیلترینگ، دلایل دیگری هم وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها توجه داشته باشید. برای مثال تمام شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های مختلف، یک عمر مفید دارند و بعد از مدتی فعالیت، ممکن است که از رده خارج شوند. حتی اگر به یاد داشته باشید، شبکه‌های اجتماعی قدرتمندی مثل وایبر (Viber) و لاین (Line) وجود داشتند که همه آن‌ها پس از مدتی، کنار گذاشته شدند.

طراحی و ساخت سایت، اولین قدم برای راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی موفق

تاکنون به خوبی متوجه شدید که بهترین روش برای راه اندازی یک کسب‌و‌کار اینترنتی، طراحی و ساخت سایت است. حالا سؤال این است که طراحی سایت را چطور و از کجا شروع کنیم؟ به صورت کلی پیشنهاد ما این است که خودتان اقدام به طراحی و ساخت سایت کنید؛ اینگونه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید و همیشه می‌توانید کنترل مناسبی بر وضعیت سایت داشته باشید. البته می‌توانید طراحی سایت را هم برون سپاری کنید که هزینه‌های زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

کجا می توانیم بصورت رایگان آموزش وردپرس را برای طراحی سایت دنبال کنیم؟

بنابراین در اولین گام برای راه اندازی یک کسب‌و‌کار حرفه‌ای در بستر اینترنت، طراحی و ساخت سایت است. روش‌های مختلفی هم برای طراحی سایت وجود دارد که پیشنهاد می‌شود با کمک سیستم مدیریت محتوای وردپرس، اقدام به طراحی سایت کنید. البته اگر با وردپرس و عملکرد آن آشنا نیستید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد؛ کافی است عبارت «آموزش وردپرس» را در گوگل جستجو کنید و به صورت کاملاً رایگان، نحوه طراحی و ساخت سایت با کمک وردپرس را یاد بگیرید.

طراحی فوق حرفه‌ای، جذاب و متفاوت سایت با کمک افزونه المنتور در وردپرس

images_1659101654.jpg

بعد از اینکه وردپرس را به خوبی یاد گرفتید و بر آن مسلط شدید، باید به سراغ “آموزش المنتور” بروید. افرادی که در زمینه طراحی سایت با وردپرس فعالیت کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که المنتور (Elementor)، یک افزونه صفحه‌ساز در وردپرس است که کمک می‌کند به صورت فوق حرفه‌ای، هر صفحه‌ای را در وب‌سایت خود طراحی کنید. در واقع اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم، افزونه المنتور در طراحی صفحات سایت به شما کمک می‌کند و به‌راحتی می‌توانید هر صفحه‌ای را به صورت دلخواه در وب‌سایت خودتان ایجاد کنید.

رسیدن به رتبه‌های برتر در نتایج جستجو، با کمک علم سئو (SEO)

images_1659101713.jpg

شما برای موفقیت و رسیدن به درآمدهای بالا در سطح اینترنت، باید بتوانید سایت خودتان را به کاربران نمایش دهید؛ یعنی اینکه هر زمان که یک کاربر عبارتی را در اینترنت جستجو کرد، سایت شما باید در رتبه 1 قرار گرفته باشد و بلافاصله کاربر روی آن کلیک کند. ولی تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا بعضی از سایت‌ها در رتبه 1 و 2 قرار گرفته‌اند و برخی از سایت‌های دیگری در رتبه 3 و 4 هستند؟ یا به این فکر کرده‌اید که بر چه اساس رتبه‌های یک سایت در نتایج جستجو تغییر می‌کند؟

برای موفقیت و قرار گرفتن در رتبه‌های برتر نتایج جستجو، باید علم سئو (SEO) را به خوبی یاد بگیرید. برای این مورد هم کافی است در گوگل، عبارت «آموزش سئو» را جستجو کنید؛ سایت‌های قدرتمند زیادی وجود دارند که به صورت کاملاً رایگان، نحوه صحیح و اصولی سئو کردن یک سایت را آموزش داده‌اند.

نتیجه‌گیری کلی

به صورت کلی اگر با روش صحیح و اصولی راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی آشنا شوید؛ به‌راحتی می‌توانید هر کسب و کاری را در بستر اینترنت راه اندازی کنید و آن را به موفقیت برسانید. ولی اگر با روش صحیح و اصولی راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی آشنا نباشید، امکان موفقیت و به درآمد رسیدن شما بسیار کم خواهد بود. در مجموع امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد؛ اگر موارد گفته شده را به ترتیب رعایت کنید، احتمال موفقیت شما بسیار زیاد خواهد بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا