سرور مجازی
zoomit

iPadOS 16 احتمالاً با تأخیر در اواسط مهر ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد

اپل قصد دارد برنامه‌ی زمان‌بندی انتشار iPadOS 16 را تغییر دهد. این شرکت احتمالاً انتشار به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل آیپد را حدود یک ماه به‌تعویق خواهد انداخت و بنابراین تا ماه اکتبر دردسترس کاربران قرار نخواهد گرفت.

اپل معمولاً به‌روزرسانی‌های iPadOS را هم‌زمان با آپدیت‌های جدید iOS در ماه سپتامبر منتشر می‌کند و علاوه‌براین، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل تبلت‌های خود را به‌طور پیش‌فرض روی مدل‌های جدید این محصول نصب می‌کند. به‌عنوان مثال iOS 16 که درحال‌حاضر در مرحله‌ی آزمایشی عمومی است، ماه آینده منتشر خواهد شد و سری آیفون ۱۴ به‌طور پیش‌فرض این نسخه از iOS را اجرا خواهند کرد. بااین‌حال، منبع این خبر ناشناس است زیرا مذاکره‌های مرتبط با این موضوع، خصوصی بوده است. این منبع می‌گوید iPadOS 16 با تأخیر و در ماه اکتبر منتشر خواهد شد.

به گزارش DigitalTrends، دلیل اصلی تأخیر اپل برای انتشار iPadOS 16 به‌مدت یک ماه، این است که می‌تواند بهبودهایی در قابلیت Stage Manager آن ایجاد کند؛ ویژگی چندوظیفه‌ای جدیدی که به کاربران اجازه می‌دهد ابعاد پنجره‌ی برنامه‌ها را تغییر داده و میان آن‌ها جابه‌جا شوند. این تصمیم براساس بازخورد توسعه‌دهندگان و کاربرانی اتخاذ شده که از رابط کاربری گیج‌کننده‌ی Stage Manager، مشکلات و ناسازگاری‌های آن با اکثر مدل‌های آیپد در طول دوره‌ی آزمایشی بتا، شکایت داشتند. یکی از دلایل به‌وجود آمدن این ناسازگاری‌ها، این است که قابلیت مورداشاره فقط در آیپدهای مجهز به تراشه‌ی M1 ارائه شده و که امکانات چندوظیفه‌ای را در مدل‌های قدیمی‌تر محدود می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل نسخه جدید iOS ،iPadOS ،macOS ،WatchOS و tvOS را منتشر کرد
  • بتای عمومی iOS 16 و iPadOS 16 دردسترس قرار گرفت [به‌همراه آموزش نصب]

تأخیر در iPadOS 16 برای اپل و توسعه‌دهندگان هم جنبه‌های مثبت دارد و هم منفی. این تأخیر باعث می‌شود انتشار آپدیت جدید به تاریخ معرفی نسل بعد آیپد پرو که با تراشه‌ی M2 عرضه خواهد شد و همچنین انتشار macOS Ventura نزدیک شود. همان‌طور که جیمز تامسون، توسعه‌دهنده‌ی مستقل در توییتر اشاره می‌کند برنامه‌نویسان درحال ایجاد اپلیکیشن‌های یونیورسال برای iOS 16 و iPadOS 16 هستند و نمی‌توانند این‌ دو را از هم جدا کنند، بنابراین تأخیر در ارائه‌ی iPadOS 16 می‌تواند پیامدهای بزرگی بر زمان‌بندی انتشار برنامه‌ی آن‌ها داشته باشد.

آخرین‌باری که اپل به‌روزرسانی‌های iOS و iPadOS را در زمان‌های جداگانه منتشر کرد به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد. iOS 13 در تاریخ ۱۹ سپتامبر منتشر شد و iPadOS 13 پنج‌روز بعد دردسترس کاربران قرار گرفت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا