سرور مجازی
فضای مجازی

قدیمی ترین حیوان شکارچی جهان + عکس

به تازگی باستان شناسان پس از بررسی‌های طولانی مدت روی فسیل یک جانور دریایی که در سال ۲۰۰۷ کشف شده بود، دریافته اند که این موجود مرجان مانند که احتمالا حدود ۵۶۰ میلیون سال قبل می‌زیسته، قدیمی‌ترین شکارچی زمین است.

باستان شناسان می‌گویند در میان هزاران اثری که در آن زمان در سایت جنگل چارنوود در خارج از شهر لستر انگلستان پیدا کرده بودند، یک فسیل بیش از بقیه جلب توجه می‌کرد.

برای کارشناسان اثر یک اسکلت لوله‌ای که روی آن شاخک‌هایی قرار گرفته بود، به طرز شگفت‌انگیزی آشنا به نظر می‌رسید. به نظر می‌رسد این فسیل از بستگان مرجان‌ها، شقایق‌ها و عروس‌های دریایی است.

این فسیل به وضوح دارای یک اسکلت با شاخک‌های متراکم است که در آب، با آن‌ها شکار می‌کرده است و بسیار شبیه مرجان‌ها و شقایق‌های دریایی امروزی است.

فسیل قدیمی‌ترین حیوان شکارچی جهان

باستان شناسان می‌گویند بررسی‌ها نشان می‌دهد صخره‌ای که این فسیل در آن مدفون شده بود، بسیار قدیمی است و بین ۵۵۷ تا ۵۶۲ میلیون سال قدمت دارد.

در دوره مذکور موجودات عجیب و غریبی زندگی می‌کرده اند که بسیاری از آن‌ها هنوز برای بشر ناشناخته هستند. در واقع این دوره زمانی بسیار قبل‌تر از دوره کامبرین بوده که در آن یک انفجار زیستی شکل گرفته است.


بیشتر بخوانید

  • فسیل غول پیکرترین هزارپای جهان کشف شد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا