سرور مجازی
فضای مجازی

نوآوری پلیس هند برای شناسایی و دستگیری مجرمان

پلیس هند برای کمک به حل پرونده‌های جنایی، اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاهی به نام “آزمایشگاه ملی کالبدشکافی سایبری” کرده است. این آزمایشگاه با بازیابی تصاویر، چت‌های حذف‌شده و سایر داده‌ها از گوشی مجرمان یا متهمان، تاکنون چندین پرونده جنایی کور را به سرانجام رسانده است.

آزمایشگاه ملی کالبدشکافی سایبری هند در جایی که نه ردی از اسلحه است و نه لکه خونی در محل وقوع جرم باقی‌مانده و هیچ مدرک دیگری برای اثبات جرم و شناسایی مجرم وجود ندارد، با استخراج داده‌های حذف شده از گوشی‌های سالم یا آسیب‌دیده متهمان به پلیس در کشف جرم و شناسایی مجرم کمک می‌کند.

افسران ارشد پلیس دهلی درباره این آزمایشگاه گفتند که این، اولین آزمایشگاه تحقیقاتی پزشکی قانونی در هند است که در حوزه جرایم سایبری و شواهد مربوط به آن تخصص دارد. ما موارد قتل، اخاذی و سایر جرایم سایبری و …‌ای داریم که داده‌ها و سرنخ‌های آن‌ها (کلید پرونده) قبلاً حذف شده است.

آزمایشگاه کالبدشکافی سایبری هند

مالهوترا، معاون کمیسر پلیس هند در بخش اطلاعات و عملیات استراتژیک (IFSO) که این آزمایشگاه زیرمجموعه این بخش است، گفت که با افزایش چشمگیر جرایم سایبری، شناسایی و بازیابی سریع داده‌ها از دستگاه‌های آسیب دیده یا پاک شده، اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است.

او افزود: داده‌های به دست آمده از آزمایشگاه و سپس تجزیه و تحلیل آن ها، می‌تواند به ما در حل معما‌ها و پرونده‌ها کمک کند.


بیشتر بخوانید

  • سال ۲۰۲۱؛ سالی رویایی برای هکر‌ها با بیش از ۳۰۰ میلیون حمله سایبری

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا