سرور مجازی
zoomit

توییتر پای تسلا را به پرونده خبرساز ایلان ماسک باز کرد

براساس پرونده‌ی جدیدی که ۲ آگوست (۱۱ مرداد) ثبت شده است، توییتر می‌خواهد به تمامی اسناد تسلا درباره‌ی قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید شبکه‌ی اجتماعی توییتر دسترسی پیدا کند. تسلا جدیدترین شرکتی است که پایش به پرونده‌ی خبرساز توییتر و ایلان ماسک باز می‌شود؛ پرونده‌ای که جرقه‌اش با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ماسک زده شد و درنهایت ثروتمندترین فرد دنیا اعلام کرد علاقه‌ای به خرید توییتر ندارد.

توییتر رسماً در دادگاه ایالت دلاور آمریکا از ایلان ماسک شکایت کرده است و قصد دارد با اتکا بر قانون، ماسک را به بستن قرارداد مجبور کند. در‌واقع، اعضای هیئت‌مدیره می‌خواهند به هر نحوی که شده، شرکت خود را با مبلغ ۴۴ میلیارد دلار به ماسک بفروشند.

ایلان ماسک می‌گوید توییتر با ارائه‌‌نکردن جزئیات دقیق درباره‌ی تعداد حساب‌های کاربری اسپم، مفاد قرارداد را نقض کرده است؛ به‌همین‌دلیل، مدیرعامل تسلا دیگر تمایلی ندارد این شبکه‌ی اجتماعی را ازآنِ خود کند. درمقابل، توییتر می‌گوید ایلان ماسک به‌دنبال بهانه‌جویی است و از حساب‌های اسپم به‌عنوان راهی برای خروج از قرارداد بدون پرداخت جریمه استفاده می‌کند. قرارداد بین توییتر و ایلان ماسک بند فسخ یک‌میلیارد‌دلاری دارد؛ بااین‌حال، از‌آنجا‌که توییتر کار را به دادگاه کشانده است، احتمالاً جریمه‌ی نهایی ماسک بسیار سنگین‌تر خواهد بود.

احضاریه‌ی جدید توییتر شامل ۲۷ مطالبه از تسلا است. توییتر خواستار دسترسی به مکالمات داخلی بین اعضای تسلا با محوریت قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک شده است. این شبکه‌ی اجتماعی می‌خواهد به مکالمات ردوبدل‌شده بین ماسک و شریک‌های سرمایه‌گذار او نظیر لری الیسون و تمامی اسناد مربوط به ۸٫۴ میلیارد دلار از سهام تسلا نیز دسترسی پیدا کند که ایلان ماسک برای خرید توییتر فروخت.

ماسک اکنون بزرگ‌ترین سهام‌دار تسلا است و ۱۷ درصد از سهام این شرکت (۱۷۵ میلیون سهم) را دراختیار دارد. ماسک سابقه‌ی فروش بخش‌های بزرگی از سهام تسلا را در کارنامه دارد. ثروتمندترین فرد دنیا سال گذشته ۱۵ میلیون سهم را فروخت که ارزشش به بیش از ۱۶ میلیارد دلار می‌رسید. به‌نوشته‌ی ورج، در پی انتشار این خبر ارزش سهام تسلا کمی رشد کرده است.

توییتر افزون‌بر اسناد تسلا، قصد دارد به پرونده‌های مربوط به وام ۶٫۲۵ میلیارد دلاری ایلان ماسک نیز دسترسی پیدا کند که به خرید توییتر ارتباط دارد. مدیرعامل تسلا در ابتدا قصد داشت ۱۲٫۵ میلیارد دلار وام بگیرد؛ اما در‌نهایت مبلغ وام را به ۶٫۲۵ میلیارد دلار کاهش داد و بقیه‌ی مبلغ موردنیاز را ازطریق چند شریک سرمایه‌گذار تأمین کرد. در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت)، ماسک مجموعاً ۴۶٫۵ میلیارد دلار برای خرید توییتر در نظر گرفت و قرار بود ۳۳٫۵ میلیارد دلار از این هزینه را شخص ماسک پرداخت کند.

تسلا موظف است تمامی اسناد و مکالمات ردوبدل‌شده درباره‌ی پیشنهاد خرید بخشی از سهام توییتر یا کل سهام این شبکه‌ی اجتماعی و نیز هرگونه اسناد داخلی مربوط به توییت روز ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت) ماسک (حاوی تعلیق قرارداد توییتر) را ارائه دهد.

مقاله‌های مرتبط:

  • توییتر می‌گوید کاهش درآمد این شرکت در فصل دوم ۲۰۲۲ ناشی از حواشی ایلان ماسک است
  • ادامه جنجال‌های ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا در روند پیگیری پرونده قرارداد توییتر سنگ‌اندازی می‌کند

افزون‌براین، توییتر به‌دنبال دسترسی به تمامی مکالمات تسلا با رسانه‌ها درباره‌ی قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری است. این درخواست در نوع خود جالب به‌نظر می‌رسد؛ چون تسلا در سال ۲۰۱۹ واحد روابط‌عمومی خود را منحل کرد؛ به‌همین‌دلیل، وقتی رسانه‌ها برای دریافت جزئیات مربوط به گزارش‌ها با تسلا تماس می‌گیرند، به نتیجه‌ی خاصی نمی‌رسند. طبق اعلام دادگاه دلاور، جلسه‌ی استماع پرونده‌ی توییتر و ایلان ماسک ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) آغاز می‌شود. به‌نظر می‌رسد توییتر در حال اقدام همه‌جانبه است تا بخت کمی برای موفقیت ماسک در دادگاه باقی بماند.

گزارش‌های اخیر می‌گویند توییتر تعدادی از مدیران ارشد حوزه‌ی فناوری را نیز به دادگاه دعوت کرده است. ناگفته نماند که این شرکت خودروسازی هفت روز زمان دارد تا درخواست‌های توییتر را برآورده کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا