سرور مجازی
فضای مجازی

موشک بزرگ ناسا ۲۹ آگوست به ماه پرتاب می‌شود

ناسا قرار است در ۲۹ آگوست موشک بزرگ خود  را به مدار ماه پرتاب کند. این موشک بدون خدمه خواهد بود و همراه با فضاپیمای اوریون به فضا پرتاب می‌شود.

به گزارش سایت اسپیس، ناسا قصد دارد امروز یک جلسه توجیهی کلی برای ماموریت آرتمیس ۱ برگزار کند. همچنین این آژانس روز جمعه جلسه دیگری را نیز برگزار می‌کند. علاقه مندان می‌توانند هر دو رویداد را به صورت آنلاین در وب سایت ناسا، تماشا کنند.

مقامات ناسا در اطلاعیه‌ای نوشتند: “آرتمیس ۱، یک آزمایش پرواز بدون خدمه است که برای بررسی و کشف اطلاعات به ماه پرتاب می‌شود. این آژانس فضایی قرار است با کمک ماموریت‌های آرتمیس، اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را روی ماه فرود بیاورد و راه را برای حضور طولانی مدت در ماه هموار کند.

آرتمیس ۱ برای انجام ماموریت خود به  فضاپیمای Orion  برای پشتیبانی از سفر فضانوردان به سطح ماه نیاز دارد. این فضاپیما در ماموریت خود به دور ماه چرخیده و پس از انجام، به زمین باز می‌گردد. همچنین فضاپیمای مذکور مانکن «Moonikin»، را با خود حمل کرده و آزمایش‌های دیگری را نیز انجام می‌دهد.

ماموریت آرتمیش ۱

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ناسا ماموریت آرتمیس ۱ را با یک پرواز خدمه به دور ماه به نام آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۴ دنبال خواهد کرد. افزون براین ناسا قصد دارد پس از پرتاب ماموریت آرتمیس ۲، برای فرود فضانوردان بر سطح ماه و استارشیپ اسپیس ایکس ماموریت آرتمیس ۳ را راه اندازی کند.


بیشتر بخوانید

  • مانکن مونکین به فضا پرتاب می‌شود

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا