سرور مجازی
zoomit

اپل به‌دلیل فروش بالای آیفون SE در بازار اروپا در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ با رشد درآمد مواجه شد

براساس مطالعه‌ی شرکت تحقیقاتی کانترپویت، فروش گوشی‌های هوشمند اروپا در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد؛ اما اپل توانست عرضه و سهم بازار را افزایش دهد و این رشد بیشتر به‌دلیل آیفون SE با قابلیت 5G محقق شد.

نکته جالب در گزارش این است در‌حالی‌که آیفون SE در ایالات متحده با استقبال خوبی مواجه نشد؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد این گوشی مقرون‌به‌صرفه حداقل در اروپا فروش خوبی را تجربه کرده است.

اگرچه هنوز به‌نظر نمی‌رسد آیفون SE 5G بتواند یک میلیارد کاربر اندروید را به خود اختصاص دهد؛ اما به شرکت کوپرتینویی در مقایسه با سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ کمک کرد تا ۳ درصد رشد کند.

آمار فروش گوشی در اروپا در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲

بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با ۱۱ درصد کاهش در سال و ۱۳ درصد نسبت به سه‌ماهه مشابه سال گذشته به ۴۰ میلیون دستگاه رسید که کمترین میزان کل سه‌ماهه از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ است؛ اما سامسونگ و اپل هر دو موفق به رشد فروش و سهم بازار در سال گذشته شدند.

یان استریجاک، معاون مدیر تحقیقاتی کانترپوینت گفت: در اروپا نسبت به سال گذشته و حتی سه‌ماهه گذشته، از منظر صنعت تغییرات زیادی ایجاد شده است.

استریجاک اعتقاد دارد که وضعیت در اروپا تا پایان سال تغییری نخواهد کرد و بسیاری از کشورهای اروپایی به رکود اقتصادی نزدیک‌تر می‌شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بررسی آیفون SE 2022 اپل

آیفون SE 5G در ماه مارس معرفی شد. این گوشی ۴٫۷ اینچی با «طراحی کلاسیک» و قیمت ۴۲۹ دلار دردسترس است و تراشه A15 Bionic، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل با فناوری Deep Fusion و Smart HDR 4 و گواهی iP67 برای مقاومت دربرابر آب دارد. قیمت گوشی آیفون SE 2022 در بازار ایران برای نسخه‌ی مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی حدود ۱۶ میلیون تومان است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا