سرور مجازی
فضای مجازی

ربات‌های جراحی وارد ایستگاه فضایی بین المللی می‌شوند

یک ربات جراحی که برای کار از راه دور طراحی شده است به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) فرستاده می‌شود. این ربات پزشکی می‌تواند روزی جراحی‌هایی را بر روی فضانوردان انجام دهد.

به گزارش eandt.theiet. این ربات جراحی کوچک با نام MIRA، مخفف «دستیار رباتیک کوچک در داخل بدن» شناخته می‌شود. توسعه دهندگان آن در Virtual Incision در حال حاضر MIRA را طوری پیکربندی می‌کنند که در داخل یک قفسه آزمایشی در ایستگاه فضایی قرار بگیرد و همچنین به طور کامل آن را آزمایش می‌کنند تا مطمئن شوند که ربات به اندازه کافی قوی است تا از پرتاب فضایی جان سالم به در ببرد و سیستم‌های آن به عملکرد مورد انتظار خود در فضا ادامه دهند.

هنگامی که این کار تکمیل شد، آن‌ها باید یک سال یا بیشتر منتظر بمانند تا زمان انجام عملیات ربات در ایستگاه فرا برسد. در آینده، ناسا امیدوار است سفری سرنشین دار به مریخ راه اندازی کند که حدود هفت ماه طول می‌کشد تا این سفر ۴۸۰ میلیون کیلومتری تکمیل شود. در طی آن دوره، این امکان وجود دارد که فضانوردان بتوانند در برابر بسیاری از مشکلات سلامتی ناتوان کننده، به ویژه با توجه به محیط خشن فضایی، تسلیم شوند.

ربات

Virtual Incision امیدوار است که ربات جراحی خود بتواند به پزشکان با تجربه روی زمین اجازه دهد تا در مواقع اضطراری در فضا عملیات انجام دهند. همچنین این ربات قادر است تا در مناطق جنگی نیز به فعالیت بپردازد. فعالیت‌های این ربات قابل قبول بوده است به طور مثال در آزمایشات قبلی، جراحان با موفقیت از این دستگاه برای انجام برداشتن روده بزرگ استفاده کردند. شین فریتور، توسعه‌دهنده MIRA، استاد مهندسی دانشگاه نبراسکا، گفت: ناسا حامی طولانی‌مدت این تحقیق بوده است و ربات ما فرصتی برای پرواز در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد داشت.

MIR در طول سفر آتی خود در ایستگاه فضایی به طور مستقل و بدون دست پزشکان یا فضانوردان کار خواهد کرد. این خود مختارترین عملیات یک ربات تاکنون خواهد بود. اگرچه هدف این مأموریت ایجاد استقلال برای یک ربات نیست، بلکه هدف تنظیم دقیق عملکرد ربات در گرانش صفر است.


بیشتر بخوانید

  • برای اولین بار ربات‌های ناسا با یکدیگر در ایستگاه فضایی بین المللی کار کردند

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا