سرور مجازی
فضای مجازی

آینده معماری تحت تاثیر هوش مصنوعی

آیا هوش مصنوعی معمار آینده است؟////

به نقل از domusweb، نسل جدیدی از هوش مصنوعی پیشرفته از امکانات جدیدی برای طراحی پرده برداری می‌کند. یکی از جدیدترین و شناخته شده‌ترین الگوریتم‌های هوش مصنوعی توسط آزمایشگاه تحقیقاتی OpenAI توسعه یافته و قادر به تولید تصاویر بر اساس ورودی متن ماست.

با این حال همانطور که هر کسی سعی کرده از هر الگوریتم «هنری» استفاده کند، تصاویر منتشر شده از کار این ازمایشگاه، اغلب دارای زیبایی شناسی بسیار عجیب و غریب و همگنی در بین آن‌ها هستند.

ماریو کاپولا، یکی از طراحان این آزمایشگاه می‌گوید: در معماری ارگانیک، ما به دنبال تالیف خالص نیستیم. هدف ما این است که ترکیب کنیم، چیز‌های ناشناخته مانند زیست شناسی یا بدن انسان را وارد این دنیای جدید کنیم. در جستجوی هیبریدیزاسیون، هوش مصنوعی واقعا ابزاری نوآورانه است که به طور طبیعی آنچه را می‎یابد، مخلوط کرده و کمی شبیه سنگ‌های رسوبی عمل می‌کند: هر چیزی که با آن روبه‌رو می‌شود بخشی از لایه بندی می‌شود.

معماری

این به احتمال زیاد محدودیتی است که در طول زمان برطرف خواهد شد، تا حدی به لطف خود معمارانی که با انتخاب نتایجی که به بهترین وجه برای برآوردن نیاز‌های آن‌ها به آموزش ماشین کمک می‌کنند. با این حال تطبیق کیفیت هوش مصنوعی با یک مورد خاص معماری دشوار است. راه حل ممکن است به جای کار بر روی نتیجه کلی، شکستن چندین عنصر باشد.


بیشتر بخوانید 

  • بررسی امکان ساخت فیلم با هوش مصنوعی

رابطه بین معمار یا به طور کلی، خلق کننده و هوش مصنوعی به هر حال صلح‌آمیز نیست: نقش معمار و طراح، در نهایت نشان دادن چیزی است که قبلا وجود نداشته، این مهندسان و نقشه برداران هستند که از تحقق این شهود مراقبت می‌کنند. واضح است که هوش مصنوعی دقیقا در این بخش کار می‌کند: روی شهود و تجسم. این بدان معنا نیست که در آینده دیگر کاری برای ما وجود نخواهد داشت، اما مطمئنا به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد.

هوش مصنوعی

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا