سرور مجازی
موبایل

آیا فروش آیفون ۱۲ در اروپا ممنوع می شود؟

آیا فروش آیفون ۱۲ در اروپا ممنوع می شود؟

شرکت تنظیم‌کننده مقررات مخابراتی آلمان اعلام کرد که به موضوع تشعشعات بیش از حد گوشی آیفون ۱۲ رسیدگی می‌کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که فرانسه فروش این مدل از گوشی‌های شرکت اپل را به طور موقت ممنوع کرد.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از یورونیوز، شرکت تنظیم‌کننده مقررات مخابراتی آلمان می‌گوید که اقدام فرانسه می‌تواند عملکردی راهنما برای کل اروپا باشد.

آژانس ملی فرکانس‌ها در فرانسه دوشنبه گذشته دلیل اتخاذ این تصمیم را تاثیر منفی انتشار امواج الکترومغناطیسی بر روی بدن انسان عنوان کرده است. مسئولان مخابراتی فرانسه همچنین از شرکت اپل خواسته‌اند که از «همه ابزارهای ممکن» برای اصلاح اختلال آن دسته از «آیفون‌های ۱۲» که به فروش رسیده‌اند استفاده کند.

شرکت تنظیم‌کننده مقررات مخابراتی آلمان به رویترز گفت که در تماس نزدیک با مقام مسئول در این زمینه در فرانسه است.

از سوی دیگر بلژیک دیگر همسایه فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که خطرات بالقوه سلامت مرتبط با آیفون ۱۲ را بررسی خواهد کرد و این احتمال را افزایش داد که کشورهای اروپایی بیشتری ممکن است فروش این مدل را متوقف کنند.

 

آیا فروش آیفون ۱۲ در اروپا ممنوع می شود؟

با این حال اپل یافته‌های شرکت‌های فرانسوی را به چالش می‌کشد و می‌گوید استانداردهای آیفون ۱۲ توسط چندین نهاد بین‌المللی تایید شده است که شامل تشعشعات نیز می‌شود.

متئو میشل، وزیر امور دیجیتال‌سازی بلژیک در بیانیه‌ای که به رویترز ایمیل شد گفت: «وظیفه من این است که اطمینان حاصل کنم تمام شهروندان ایمن هستند.»

وی افزود که با تنظیم‌کننده مقررات مخابراتی کشور تماس گرفته تا درباره خطر بالقوه این محصول تجزیه و تحلیل کارشناسانه دریافت کند.

از سوی دیگر ناظر دیجیتال هلند نیز گفت که در حال بررسی موضوع است و از شرکت آمریکا توضیح خواهد خواست. وی با این حال تاکید کرد «هیچ خطر حادی» در حوزه ایمنی وجود ندارد.

در همین حال وزارت صنعت ایتالیا می‌گوید که وضعیت را زیر نظر دارد اما در حال حاضر هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

انجمن‌های مصرف کنندگان در اسپانیا از مقامات خواسته‌اند تا اقدام فرانسه را دنبال کرده و فروش آیفون ۱۲ را متوقف کنند.

محققان در دو دهه گذشته مطالعات زیادی را برای ارزیابی خطرات سلامتی ناشی از امواج تلفن‌های همراه انجام داده‌اند. به گفته سازمان جهانی بهداشت هیچ اثر نامطلوبی بر سلامت تاکنون در این زمینه ثابت نشده است.

عقب‌نشینی اپل
– آیفون ۱۲ در فرانسه به‌خاطر تشعشعات به‌روزرسانی می‌شوند
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا