سرور مجازی
zoomit

هدبند MiGu شیائومی کنترل وسایل خانگی را با ذهن امکان‌پذیر می‌کند

شیائومی که بیشتر به‌دلیل تولید گوشی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی شناخته می‌شود، بارها در حوزه‌های مختلف دست به نوآوری زده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به ربات چهارپای سایبرداگ با توانایی تقلید رفتار سگ‌ها اشاره کنیم. شیائومی هدبند جدیدی به‌نمایش گذاشته است که به کاربران امکان می‌دهد ازطریق امواج مغزی، وسایل هوشمند خانگی را کنترل کنند.

نمای روبه رو هدبند MiGu شیائومی

به‌گزارش گیزموچاینا، هدبند Xiaomi MiGu بخشی از پروژه‌ی بزرگ‌تری است که در جدیدترین رویداد هکاتون شیائومی توانست برنده‌ی جایزه شود. شیائومی ادعا می‌کند که هدبند مذکور افزون‌بر فراهم‌سازی امکان کنترل وسایل هوشمند خانگی ازطریق ذهن، می‌تواند با اتکا بر امواج مغزی، روی خستگی کاربر هنگام رانندگی نظارت انجام دهد. مهندس پروژه‌ی MiGu شیائومی می‌گوید امیدوار است این هدبند بتواند به کاربران امکان دهد که ازطریق تعاملی طبیعی‌تر، از زندگی هوشمند لذت ببرند.

هدبند MiGu شیائومی سفید روی سر پسر چینی

اعضای تیم تولید MiGu می‌گویند این هدبند در سه نقطه‌ی خود تجهیزاتی ویژه برای جمع‌آوری سیگنال الکتریکی دارد. این هدبند می‌تواند ازطریق اختلاف پتانسیل بین سه ناحیه‌ی یادشده، تا حدی فعالیت الکتریکی مغز را ثبت کند و به‌نوعی نوار مغزی بگیرد. فراموش نکنید که هدبند MiGu شیائومی هنوز تجاری‌سازی نشده و صرفاً توانسته است در یکی از رویدادهای شرکت چینی برنده‌ی جایزه شود.

تماشای ویدئو در آپارات | تماشای ویدئو در ویبو

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا