سرور مجازی
فضای مجازی

سقوط بقایای موشک ۲۵ تنی چین در اقیانوس هند

کشور چین در ۲۴ جولای موشک ۲۵ تنی Long March ۵B را به ایستگاه فضایی خود پرتاب کرد. این موشک در ۳۰ جولای از کنترل اخترشناسان خارج شد و شب گذشته به اقیانوس هند سقوط کرد. هنوز مشخص نیست که آیا قطعات موشک Long March ۵B به مناطق پرجمعیت برخورد کرده است یا خیر.

به گزارش سایت اسپیس، حدود ساعت ۱۲:۴۵ شب شنبه به وقت گرینوویچ موشک Long March ۵B وارد اقیانوس هند شد. این موشک در ۲۴ جولای همراه با یک ماژول جدید به سمت ایستگاه فضایی در حال ساخت Tiangong پرتاب شد. 

پس از اینکه این موشک به عنوان یک زباله فضایی در حال حرکت بود ناگهان در ۳۰ جولای به شکلی کنترل نشده تحت تاثر کشش اتمسفر قرار گرفت و به سمت زمین کشیده شد. براساس گزارش‌ها مهندسان این ماموریت کار اشتباهی را انجام ندادند، زیرا آن‌ها در هنگام طراحی می‌دانستند این موشک بدین گونه نابود می‌شود. منتقدان معتقدند به دلیل نسوختن کامل این موشک در جو برای زمینیان بسیار مخاطره آمیز است.

موشک 25 تنی چین
کارشناسان مرکز مطالعات آوار و ورود مجدد مداری شرکت هوافضا تخمین زده اند که در واقع، ۵.۵ تن تا ۹.۹ تن (۵ تا ۹ تن متریک) Long March ۵B احتمالاً امروز تا سطح زمین سالم مانده است. مقامات فضایی چین گفتند: “بدنه موشک در ۱۱۹.۰ درجه طول شرقی و ۹.۱ درجه عرض شمالی وارد اقیانوس شد.”

بیل نلسون، مدیر ناسا، همه کشور‌های دارای فضاپیما باید اطلاعات خود را از قبل به اشتراک بگذارند تا امکان پیش‌بینی خطرات احتمالی برخورد زباله‌ها، به ویژه برای وسایل نقلیه سنگین، مانند Long March ۵B، که بسیار مخاطره آمیز هستند را فراهم کنند.


بیشتر بخوانید

  • عبور موشک Long March 5B از جو زمین تا یک‌شنبه ظهر

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا