سرور مجازی
فضای مجازی

ساعت هیتلر در حراجی فروخته شد

به گزارش بی بی سی، ساعت ساخته شده توسط شرکت ساعت سازی آلمانی هوبر که دارای یک صلیب شکسته بوده و حروف اول AH بر روی آن حک شده است، به پیشنهاد دهنده ناشناس در حراج تاریخی الکساندر در مریلند فروخته شد.

خانه حراجی که با امضاها، اسناد و عکس‌های تاریخی نظامیان از همه جنگ‌ها و درگیری‌ها و آثار مهم آن سروکار دارد، می‌گوید ساعت به احتمال زیاد در ۲۰ آوریل ۱۹۳۳ در ۴۴ سالگی هیتلر زمانی که صدراعظم آلمان شد به او داده شده است.

حراج‌دار در کاتالوگ محصولات خود گفت: «این ساعت و تاریخچه آن توسط برخی از باتجربه‌ترین و معتبرترین ساعت‌سازان و تاریخ‌دانان نظامی جهان مورد تحقیق قرار گرفته است، و همه به این نتیجه رسیده‌اند که این ساعت معتبر و در واقع متعلق به آدولف هیتلر است.

ساعت هیتلر

همچنین گفته شده زمانی که گروهی متشکل از ۳۰ سرباز فرانسوی در ۴ می ۱۹۴۵ به برگوف، منطقه عقب نشینی شده کوهستانی هیتلر یورش بردند، ساعت به عنوان سوغات جنگ به غنیمت گرفته شد.

به گفته خانه حراج، روبرت میگنو یکی از اعضای گروه گروهبان بود که با ساعت به فرانسه بازگشت و آن را به پسر عمویش فروخت. این ساعت در اختیار انحصاری خانواده میگنوت قرار دارد و قبلا هرگز برای فروش عرضه نشده است.

میندی گرینشتاین، معاون ارشد حراج تاریخی Alexander در صحبت با رسانه‌های آلمانی قبل از فروش گفت که هدف آن حفظ تاریخ است و بیشتر اقلام فروخته شده در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شوند یا به موزه‌ها اهدا می‌شوند. بی بی سی به نقل از او به دویچه وله گفت: «چه تاریخ خوب باشد چه بد، باید حفظ شود اگر تاریخ را نابود کنید، هیچ مدرکی وجود ندارد که آن اتفاق افتاده است.»


بیشتر بخوانید

  • ماجرای اختفای اینشتین از دست هیتلر

دیتاسنتر من فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا