سرور مجازی
zoomit

آمار فروش جهانی تبلت‌ها از رشد ناچیز ۰٫۱۵ درصدی نسبت به سال قبل خبر می‌دهد

تیم کوک در جریان کنفرانس مالی اپل، اظهار داشت که «آیپد، مانند مک، با وجود محدودیت‌های عرضه همچنان در طول سه‌ماهه ژوئن تقاضای بالایی داشته است.»

مدیر مالی اپل افزود:

درآمد آیپد ۷٫۲ میلیارد دلار بود که به دلیل محدودیت‌های عرضه ۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت. پاسخ مشتریان به مجموعه آیپد ما همچنان در بازارهای مصرف‌کننده، آموزشی و سازمانی در سراسر جهان قدرتمند است. همچنین میزان استفاده از آیپد به بالاترین حد خود رسیده، به‌طوری‌که بیش از نیمی از مشتریان این سه‌ماهه تازه کاربر محصول مذکور شده‌اند.

براساس جدیدترین گزارش IDC،‌ فروش تبلت در سراسر جهان ۰٫۱۵ درصد رشد داشته، درحالی‌که بازار کروم‌بوک کاهش شدیدی را تجربه کرده و فروش آن ۵۱٫۴ درصد کمتر شده است.

همان‌طورکه جدول IDC در ادامه نشان می‌دهد، اپل با کاهش یک درصدی سهم بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، جایگاه اول را حفظ کرده است. فروشندگان جدیدی مانند شیائومی، اوپو، ویوو و ریلمی نیز فراتر از انتظارات عمل کردند که باعث رشد بازار تبلت‌های اندروید در سه‌ماهه مذکور شدند.

از سوی دیگر، سامسونگ نسبت به سال گذشته ۲٫۲ درصد سقوط کرد. همچنین سهم لنوو ۳ درصد کاهش یافت که نشان‌دهنده رشد منفی ۲۵٫۶۷ درصدی نسبت به سال گذشته است.

شرکتفروش در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲سهم بازار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲فروش در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱سهم بازار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱رشد سالیانه
اپل۱۲٫۶۳۱ درصد۱۲٫۹۳۲ درصدمنفی ۲٫۸۹ درصد
سامسونگ۷٫۳۱۸٫۱ درصد۸٫۲۲۰٫۳ درصدمنفی ۱۰٫۶۳ درصد
آمازون۵٫۵۱۳٫۶ درصد۴٫۳۱۰٫۷ درصد۲۶٫۹۲ درصد
لنوو۳٫۵۸٫۷ درصد۴٫۷۱۱٫۷ درصدمنفی ۲۵٫۶۷ درصد
هواوی۲٫۱۵٫۳ درصد۲٫۱۵٫۳ درصدمنفی ۰٫۱۶ درصد
دیگران۹٫۴۲۳٫۳ درصد۸٫۱۲۰ درصد۱۶٫۷ درصد
کل۴۰٫۵۱۰۰ درصد۴۰٫۴۱۰۰ درصد۰٫۱۵ درصد

جدول میزان فروش تبلت‌های شرکت‌های مختلف در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ درمقابل ۲۰۲۱

مقاله‌ی مرتبط:

  • تبلت Honor Tab 8 با نمایشگر ۱۲ اینچ و هشت بلندگوی استریو معرفی شد

آنوروپا ناتاراج، تحلیلگر ارشد IDC می‌گوید:

بازار تبلت با وجود فشارهای تورمی، مسائل ژئوپلیتیکی و ادامه محدودیت‌ها در چین به دلیل کرونا، بهتر از حد انتظار عمل کرد. عامل‌های مختلفی برای موفقیت این بازار وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به تقاضای نسبتاً بالا برای تبلت‌ها به‌عنوان جایگزینی ارزان‌تر برای رایانه‌های شخصی اشاره کرد. همچنین بعضی شرکت‌های بزرگ با موفقیت توانسته‌اند با موفقیت از استراتژی توزیع دستگاه‌های خود برای پروژه‌های آموزشی استفاده کنند.

شرکتفروش در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲سهم بازار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲فروش در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱سهم بازار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱رشد سالیانه
دل۱٫۵۲۵٫۵ درصد۱٫۸۱۴٫۷ درصدمنفی ۱۵٫۵ درصد
ایسر۱٫۳۲۲٫۶ درصد۱٫۹۱۵٫۴ درصدمنفی ۲۸٫۹ درصد
لنوو۱٫۲۱۹٫۴ درصد۲٫۵۲۰٫۴ درصدمنفی ۵۴ درصد
اچ‌پی۰٫۹۱۵٫۶ درصد۴٫۳۳۵٫۲ درصدمنفی ۷۸٫۶ درصد
سامسونگ۰٫۴۶٫۲ درصد۰٫۹۷٫۰ درصدمنفی ۵۷٫۳ درصد
دیگران۰٫۶۱۰٫۸ درصد۰٫۹۷٫۲ درصدمنفی ۲۷ درصد
کل۶۱۰۰ درصد۱۲٫۳۱۰۰ درصدمنفی ۵۱٫۴ درصد

جدول میزان فروش کروم‌بوک‌های شرکت‌های مختلف در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ درمقابل ۲۰۲۱

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا