سرور مجازی
موبایل

کاهش فروش آیفون ۱۵ در چین

کاهش فروش آیفون ۱۵ در چین

طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، فروش آیفون ۱۵ در چین در ۱۷ روز نخست عرضه به بازار، ۴.۵ درصد کمتر از آیفون ۱۴ بوده است.

به گزارش دیتاسنتر من از ایسنا، ادیسون لی – تحلیلگر بانک جفریز – برآورد کرد که فروش آیفون ۱۵، حتی از کاهش دو رقمی نسل قبلی آیفون، شدیدتر بوده و هواوی، با عرضه مدل «میت ۶۰ پرو»، فروش بیشتری از اپل داشته است.

این گزارش‌ها نشان می‌دهد فروش اپل درست زمانی که با ضعیف‌ترین تقاضای بازار در یک دهه گذشته روبروست و مصرف‌کنندگان، از داغی بیش از حد مدل‌های جدید گوشی این شرکت شاکی هستند، آسیب دیده است. اگر برآوردهای اولیه درست باشد، به منزله یکی از بدترین آغازهایی خواهد بود که یک مدل جدید آیفون از سال ۲۰۱۸ تاکنون، در چین داشته است.

شرکت کانترپوینت، افت فروش آیفون در چین را به اقتصاد نسبت داده که هنوز نتوانسته است از پیامدهای ناشی از پاندمی کووید ۱۹، به طور کامل بهبود پیدا کند و تاکید کرده است که فروش ۹ روز نخست آیفون ۱۵ در آمریکا، احتمال رشد دو رقمی نسبت به سال ۲۰۲۲ داشته است.

اما آغاز فروش آیفون ۱۵ در چین، چند هفته پس از عرضه گوشی «میت ۶۰ پرو» هواوی صورت گرفت و همچنین با ممنوعیت اجباری استفاده کارمندان از آیفون در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی چین همزمان شد.

تحلیلگران درباره پیامدهای بلندمدت اختلاف نظر دارند. بسیاری از تحلیلگران استدلال کرده‌اند که رشد دوباره نفوذ هواوی، از نفوذ اپل در بازار گوشی‌های رده بالا خواهد کاست.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق برآوردهای کانترپوینت، هواوی ممکن است امسال، پنج تا شش میلیون دستگاه «میت ۶۰ پرو» بفروشد و این رقم ممکن است در سال ۲۰۲۴، دو برابر شود. هواوی اکنون، جایگاه برتر این بازار را از اپل گرفته است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا